Freek L. Bakker: Jezus in beeld - Boek Freek L. Bakker (9075879555) - nieuw boek
2003, ISBN: 9789075879551
Het Boek Jezus in beeld (9075879555) geschreven door Freek L. Bakker bestel je op bruna.nl! In de Jezusfilm treedt Jezus op als hoofdfiguur en worden een of meer evangelieverhalen direct … Meer...
Het Boek Jezus in beeld (9075879555) geschreven door Freek L. Bakker bestel je op bruna.nl! In de Jezusfilm treedt Jezus op als hoofdfiguur en worden een of meer evangelieverhalen direct of indirect gevolgd. In dit boek worden de twintig belangrijkste Jezusfilms uit de filmgeschiedenis geanalyseerd en theologisch becommentarieerd. Omdat sommige grote invloed hadden op wat mensen denken en geloven over Jezus, hebben kerkelijke gezagsdragers elke nieuwe Jezusfilm nauwlettend gevolgd en beoordeeld. Hun aanvankelijk negatieve houding veranderde langzaam in een voorwaardelijk positieve houding. Het medium film dwong het christendom tot een nieuwe bezinning op de uitbeelding van Jezus. Maar de klassieke christologie Jezus is de zoon van God overheerst in de Jezusfilms. Zelfs in die films waarin Jezus als een mens wordt neergezet, is hij een mens tussen hemel en aarde, iemand die altijd in contact staat met de andere wereld. THE KING OF KINGS van Cecile B. DeMille domineert de periode van de zwijgende film. In de jaren dertig tot en met vijftig wordt Jezus slechts indirect uitgebeeld. In de jaren zestig zijn films gemaakt met steeds een ander beeld van Jezus: de revolutionaire KING OF KINGS van Nicholas Ray, de radicale Matteüs-verfilming van Pasolini, de mystieke GREATEST STORY EVER TOLD van George Stevens. De musicalfilm JESUS CHRIST SUPERSTAR (1973), met een twijfelende Heiland, heeft grote invloed gehad op jongeren. In de Jezusfims van Zeffirelli en Heyman is aandacht voor de Joodse context. Niet alleen de moderne Jezusfilm van Martin Scorcese, maar ook de traditioneel-katholieke van Mel Gibson veroorzaakte grote opschudding. Ook Jezusfilms gemaakt in India en Zuid-Afrika worden besproken. Steeds is duidelijk dat ze een spiegel zijn van de cultuur waarin ze zijn ontstaan. Freek L. Bakker is sinds 2003 werkzaam als universitair docent aan het Departement Religiewetenschap en Theologie van de Universiteit Utrecht. Aantal pagina's: Nederlands 241 x 161 x 18 mm Boeken > Nederlandse boeken > Kunst & Cultuur > Film, Theater & TV > Film, TV & Radio Kunst & Cultuur unisex 9075879555 Boeken Freek L. Bakker Nederlandse boeken Boeken - Nederlandse boeken - Freek L. Bakker, Samenwerkende Uitgevers VOF Bruna<
bruna.nl
Nr. 9789075879551 Verzendingskosten:Vandaag voor 23:00 besteld, morgen in huis, zzgl. Versandkosten, exclusief verzendingskosten Details...
(*) Uitverkocht betekent dat het boek is momenteel niet beschikbaar op elk van de bijbehorende platforms we zoeken.
In de ¿Jezusfilm¿ treedt Jezus op als hoofdfiguur en worden een of meer evangelieverhalen direct of indirect gevolgd. In dit boek worden de twintig belangrijkste Jezusfilms uit de filmges… Meer...
In de ¿Jezusfilm¿ treedt Jezus op als hoofdfiguur en worden een of meer evangelieverhalen direct of indirect gevolgd. In dit boek worden de twintig belangrijkste Jezusfilms uit de filmgeschiedenis geanalyseerd en theologisch becommentarieerd. Omdat sommige grote invloed hadden op wat mensen denken ¿ en geloven ¿ over Jezus, hebben kerkelijke gezagsdragers elke nieuwe Jezusfilm nauwlettend gevolgd en beoordeeld. Hun aanvankelijk negatieve houding veranderde langzaam in een voorwaardelijk positieve houding. Het medium film dwong het christendom tot een nieuwe bezinning op de uitbeelding van Jezus. Maar de klassieke christologie ¿ Jezus is de zoon van God ¿ overheerst in de Jezusfilms. Zelfs in die films waarin Jezus als een mens wordt neergezet, is hij een mens tussen hemel en aarde, iemand die altijd in contact staat met de andere wereld. THE KING OF KINGS van Cecile B. DeMille domineert de periode van de zwijgende film. In de jaren dertig tot en met vijftig wordt Jezus slechts indirect uitgebeeld. In de jaren zestig zijn films gemaakt met steeds een ander beeld van Jezus: de revolutionaire KING OF KINGS van Nicholas Ray, de radicale Matteüs-verfilming van Pasolini, de mystieke GREATEST STORY EVER TOLD van George Stevens. De musicalfilm JESUS CHRIST SUPERSTAR (1973), met een twijfelende Heiland, heeft grote invloed gehad op jongeren. In de Jezusfims van Zeffirelli en Heyman is aandacht voor de Joodse context. Niet alleen de moderne Jezusfilm van Martin Scorcese, maar ook de traditioneel-katholieke van Mel Gibson veroorzaakte grote opschudding. Ook Jezusfilms gemaakt in India en Zuid-Afrika worden besproken. Steeds is duidelijk dat ze een spiegel zijn van de cultuur waarin ze zijn ontstaan. Freek L. Bakker is sinds 2003 werkzaam als universitair docent aan het Departement Religiewetenschap en Theologie van de Universiteit Utrecht. Jezus in beeld. Een studie naar zijn verschijnen op het witte doek (9789075879551). Auteur: Freek L. Bakker. Uitgever: Gruting, Van. Taal: Nederlands. Lengte: 256 pagina's. Uitvoering: Paperback Media Boeken Media > Boeken<
Utrechtse studies Jezus in beeld, een studie naar zijn verschijnen op het witte doek - nieuw boek
2003, ISBN: 9789075879551
In de ¿Jezusfilm¿ treedt Jezus op als hoofdfiguur en worden een of meer evangelieverhalen direct of indirect gevolgd. In dit boek worden de twintig belangrijkste Jezusfilms uit de filmges… Meer...
In de ¿Jezusfilm¿ treedt Jezus op als hoofdfiguur en worden een of meer evangelieverhalen direct of indirect gevolgd. In dit boek worden de twintig belangrijkste Jezusfilms uit de filmgeschiedenis geanalyseerd en theologisch becommentarieerd. Omdat sommige grote invloed hadden op wat mensen denken ¿ en geloven ¿ over Jezus, hebben kerkelijke gezagsdragers elke nieuwe Jezusfilm nauwlettend gevolgd en beoordeeld. Hun aanvankelijk negatieve houding veranderde langzaam in een voorwaardelijk positieve houding. Het medium film dwong het christendom tot een nieuwe bezinning op de uitbeelding van Jezus. Maar de klassieke christologie ¿ Jezus is de zoon van God ¿ overheerst in de Jezusfilms. Zelfs in die films waarin Jezus als een mens wordt neergezet, is hij een mens tussen hemel en aarde, iemand die altijd in contact staat met de andere wereld. THE KING OF KINGS van Cecile B. DeMille domineert de periode van de zwijgende film. In de jaren dertig tot en met vijftig wordt Jezus slechts indirect uitgebeeld. In de jaren zestig zijn films gemaakt met steeds een ander beeld van Jezus: de revolutionaire KING OF KINGS van Nicholas Ray, de radicale Matteüs-verfilming van Pasolini, de mystieke GREATEST STORY EVER TOLD van George Stevens. De musicalfilm JESUS CHRIST SUPERSTAR (1973), met een twijfelende Heiland, heeft grote invloed gehad op jongeren. In de Jezusfims van Zeffirelli en Heyman is aandacht voor de Joodse context. Niet alleen de moderne Jezusfilm van Martin Scorcese, maar ook de traditioneel-katholieke van Mel Gibson veroorzaakte grote opschudding. Ook Jezusfilms gemaakt in India en Zuid-Afrika worden besproken. Steeds is duidelijk dat ze een spiegel zijn van de cultuur waarin ze zijn ontstaan. Freek L. Bakker is sinds 2003 werkzaam als universitair docent aan het Departement Religiewetenschap en Theologie van de Universiteit Utrecht. Boeken Kunst & cultuur Alle kunst & cultuur 18-241-161, Gruting, Van<
Utrechtse studies Jezus in beeld, een studie naar zijn verschijnen op het witte doek - nieuw boek
2003, ISBN: 9789075879551
In de ¿Jezusfilm¿ treedt Jezus op als hoofdfiguur en worden een of meer evangelieverhalen direct of indirect gevolgd. In dit boek worden de twintig belangrijkste Jezusfilms uit de filmges… Meer...
In de ¿Jezusfilm¿ treedt Jezus op als hoofdfiguur en worden een of meer evangelieverhalen direct of indirect gevolgd. In dit boek worden de twintig belangrijkste Jezusfilms uit de filmgeschiedenis geanalyseerd en theologisch becommentarieerd. Omdat sommige grote invloed hadden op wat mensen denken ¿ en geloven ¿ over Jezus, hebben kerkelijke gezagsdragers elke nieuwe Jezusfilm nauwlettend gevolgd en beoordeeld. Hun aanvankelijk negatieve houding veranderde langzaam in een voorwaardelijk positieve houding. Het medium film dwong het christendom tot een nieuwe bezinning op de uitbeelding van Jezus. Maar de klassieke christologie ¿ Jezus is de zoon van God ¿ overheerst in de Jezusfilms. Zelfs in die films waarin Jezus als een mens wordt neergezet, is hij een mens tussen hemel en aarde, iemand die altijd in contact staat met de andere wereld. THE KING OF KINGS van Cecile B. DeMille domineert de periode van de zwijgende film. In de jaren dertig tot en met vijftig wordt Jezus slechts indirect uitgebeeld. In de jaren zestig zijn films gemaakt met steeds een ander beeld van Jezus: de revolutionaire KING OF KINGS van Nicholas Ray, de radicale Matteüs-verfilming van Pasolini, de mystieke GREATEST STORY EVER TOLD van George Stevens. De musicalfilm JESUS CHRIST SUPERSTAR (1973), met een twijfelende Heiland, heeft grote invloed gehad op jongeren. In de Jezusfims van Zeffirelli en Heyman is aandacht voor de Joodse context. Niet alleen de moderne Jezusfilm van Martin Scorcese, maar ook de traditioneel-katholieke van Mel Gibson veroorzaakte grote opschudding. Ook Jezusfilms gemaakt in India en Zuid-Afrika worden besproken. Steeds is duidelijk dat ze een spiegel zijn van de cultuur waarin ze zijn ontstaan. Freek L. Bakker is sinds 2003 werkzaam als universitair docent aan het Departement Religiewetenschap en Theologie van de Universiteit Utrecht. Boeken Kunst cultuur Alle kunst cultuur 18-241-161, Gruting, Van<
In de ¿Jezusfilm¿ treedt Jezus op als hoofdfiguur en worden een of meer evangelieverhalen direct of indirect gevolgd. In dit boek worden de twintig belangrijkste Jezusfilms uit de filmges… Meer...
In de ¿Jezusfilm¿ treedt Jezus op als hoofdfiguur en worden een of meer evangelieverhalen direct of indirect gevolgd. In dit boek worden de twintig belangrijkste Jezusfilms uit de filmgeschiedenis geanalyseerd en theologisch becommentarieerd. Omdat sommige grote invloed hadden op wat mensen denken ¿ en geloven ¿ over Jezus, hebben kerkelijke gezagsdragers elke nieuwe Jezusfilm nauwlettend gevolgd en beoordeeld. Hun aanvankelijk negatieve houding veranderde langzaam in een voorwaardelijk positieve houding. Het medium film dwong het christendom tot een nieuwe bezinning op de uitbeelding van Jezus. Maar de klassieke christologie ¿ Jezus is de zoon van God ¿ overheerst in de Jezusfilms. Zelfs in die films waarin Jezus als een mens wordt neergezet, is hij een mens tussen hemel en aarde, iemand die altijd in contact staat met de andere wereld. THE KING OF KINGS van Cecile B. DeMille domineert de periode van de zwijgende film. In de jaren dertig tot en met vijftig wordt Jezus slechts indirect uitgebeeld. In de jaren zestig zijn films gemaakt met steeds een ander beeld van Jezus: de revolutionaire KING OF KINGS van Nicholas Ray, de radicale Matteüs-verfilming van Pasolini, de mystieke GREATEST STORY EVER TOLD van George Stevens. De musicalfilm JESUS CHRIST SUPERSTAR (1973), met een twijfelende Heiland, heeft grote invloed gehad op jongeren. In de Jezusfims van Zeffirelli en Heyman is aandacht voor de Joodse context. Niet alleen de moderne Jezusfilm van Martin Scorcese, maar ook de traditioneel-katholieke van Mel Gibson veroorzaakte grote opschudding. Ook Jezusfilms gemaakt in India en Zuid-Afrika worden besproken. Steeds is duidelijk dat ze een spiegel zijn van de cultuur waarin ze zijn ontstaan. Freek L. Bakker is sinds 2003 werkzaam als universitair docent aan het Departement Religiewetenschap en Theologie van de Universiteit Utrecht. Studieboeken Communicatie Communicatie<
Jezus in beeld - Boek Freek L. Bakker (9075879555) - nieuw boek
2003, ISBN: 9789075879551
Het Boek Jezus in beeld (9075879555) geschreven door Freek L. Bakker bestel je op bruna.nl! In de Jezusfilm treedt Jezus op als hoofdfiguur en worden een of meer evangelieverhalen direct … Meer...
Het Boek Jezus in beeld (9075879555) geschreven door Freek L. Bakker bestel je op bruna.nl! In de Jezusfilm treedt Jezus op als hoofdfiguur en worden een of meer evangelieverhalen direct of indirect gevolgd. In dit boek worden de twintig belangrijkste Jezusfilms uit de filmgeschiedenis geanalyseerd en theologisch becommentarieerd. Omdat sommige grote invloed hadden op wat mensen denken en geloven over Jezus, hebben kerkelijke gezagsdragers elke nieuwe Jezusfilm nauwlettend gevolgd en beoordeeld. Hun aanvankelijk negatieve houding veranderde langzaam in een voorwaardelijk positieve houding. Het medium film dwong het christendom tot een nieuwe bezinning op de uitbeelding van Jezus. Maar de klassieke christologie Jezus is de zoon van God overheerst in de Jezusfilms. Zelfs in die films waarin Jezus als een mens wordt neergezet, is hij een mens tussen hemel en aarde, iemand die altijd in contact staat met de andere wereld. THE KING OF KINGS van Cecile B. DeMille domineert de periode van de zwijgende film. In de jaren dertig tot en met vijftig wordt Jezus slechts indirect uitgebeeld. In de jaren zestig zijn films gemaakt met steeds een ander beeld van Jezus: de revolutionaire KING OF KINGS van Nicholas Ray, de radicale Matteüs-verfilming van Pasolini, de mystieke GREATEST STORY EVER TOLD van George Stevens. De musicalfilm JESUS CHRIST SUPERSTAR (1973), met een twijfelende Heiland, heeft grote invloed gehad op jongeren. In de Jezusfims van Zeffirelli en Heyman is aandacht voor de Joodse context. Niet alleen de moderne Jezusfilm van Martin Scorcese, maar ook de traditioneel-katholieke van Mel Gibson veroorzaakte grote opschudding. Ook Jezusfilms gemaakt in India en Zuid-Afrika worden besproken. Steeds is duidelijk dat ze een spiegel zijn van de cultuur waarin ze zijn ontstaan. Freek L. Bakker is sinds 2003 werkzaam als universitair docent aan het Departement Religiewetenschap en Theologie van de Universiteit Utrecht. Aantal pagina's: Nederlands 241 x 161 x 18 mm Boeken > Nederlandse boeken > Kunst & Cultuur > Film, Theater & TV > Film, TV & Radio Kunst & Cultuur unisex 9075879555 Boeken Freek L. Bakker Nederlandse boeken Boeken - Nederlandse boeken - Freek L. Bakker, Samenwerkende Uitgevers VOF Bruna<
- Nr. 9789075879551 Verzendingskosten:Vandaag voor 23:00 besteld, morgen in huis, zzgl. Versandkosten, exclusief verzendingskosten
In de ¿Jezusfilm¿ treedt Jezus op als hoofdfiguur en worden een of meer evangelieverhalen direct of indirect gevolgd. In dit boek worden de twintig belangrijkste Jezusfilms uit de filmges… Meer...
In de ¿Jezusfilm¿ treedt Jezus op als hoofdfiguur en worden een of meer evangelieverhalen direct of indirect gevolgd. In dit boek worden de twintig belangrijkste Jezusfilms uit de filmgeschiedenis geanalyseerd en theologisch becommentarieerd. Omdat sommige grote invloed hadden op wat mensen denken ¿ en geloven ¿ over Jezus, hebben kerkelijke gezagsdragers elke nieuwe Jezusfilm nauwlettend gevolgd en beoordeeld. Hun aanvankelijk negatieve houding veranderde langzaam in een voorwaardelijk positieve houding. Het medium film dwong het christendom tot een nieuwe bezinning op de uitbeelding van Jezus. Maar de klassieke christologie ¿ Jezus is de zoon van God ¿ overheerst in de Jezusfilms. Zelfs in die films waarin Jezus als een mens wordt neergezet, is hij een mens tussen hemel en aarde, iemand die altijd in contact staat met de andere wereld. THE KING OF KINGS van Cecile B. DeMille domineert de periode van de zwijgende film. In de jaren dertig tot en met vijftig wordt Jezus slechts indirect uitgebeeld. In de jaren zestig zijn films gemaakt met steeds een ander beeld van Jezus: de revolutionaire KING OF KINGS van Nicholas Ray, de radicale Matteüs-verfilming van Pasolini, de mystieke GREATEST STORY EVER TOLD van George Stevens. De musicalfilm JESUS CHRIST SUPERSTAR (1973), met een twijfelende Heiland, heeft grote invloed gehad op jongeren. In de Jezusfims van Zeffirelli en Heyman is aandacht voor de Joodse context. Niet alleen de moderne Jezusfilm van Martin Scorcese, maar ook de traditioneel-katholieke van Mel Gibson veroorzaakte grote opschudding. Ook Jezusfilms gemaakt in India en Zuid-Afrika worden besproken. Steeds is duidelijk dat ze een spiegel zijn van de cultuur waarin ze zijn ontstaan. Freek L. Bakker is sinds 2003 werkzaam als universitair docent aan het Departement Religiewetenschap en Theologie van de Universiteit Utrecht. Jezus in beeld. Een studie naar zijn verschijnen op het witte doek (9789075879551). Auteur: Freek L. Bakker. Uitgever: Gruting, Van. Taal: Nederlands. Lengte: 256 pagina's. Uitvoering: Paperback Media Boeken Media > Boeken<
Utrechtse studies Jezus in beeld, een studie naar zijn verschijnen op het witte doek - nieuw boek
2003
ISBN: 9789075879551
In de ¿Jezusfilm¿ treedt Jezus op als hoofdfiguur en worden een of meer evangelieverhalen direct of indirect gevolgd. In dit boek worden de twintig belangrijkste Jezusfilms uit de filmges… Meer...
In de ¿Jezusfilm¿ treedt Jezus op als hoofdfiguur en worden een of meer evangelieverhalen direct of indirect gevolgd. In dit boek worden de twintig belangrijkste Jezusfilms uit de filmgeschiedenis geanalyseerd en theologisch becommentarieerd. Omdat sommige grote invloed hadden op wat mensen denken ¿ en geloven ¿ over Jezus, hebben kerkelijke gezagsdragers elke nieuwe Jezusfilm nauwlettend gevolgd en beoordeeld. Hun aanvankelijk negatieve houding veranderde langzaam in een voorwaardelijk positieve houding. Het medium film dwong het christendom tot een nieuwe bezinning op de uitbeelding van Jezus. Maar de klassieke christologie ¿ Jezus is de zoon van God ¿ overheerst in de Jezusfilms. Zelfs in die films waarin Jezus als een mens wordt neergezet, is hij een mens tussen hemel en aarde, iemand die altijd in contact staat met de andere wereld. THE KING OF KINGS van Cecile B. DeMille domineert de periode van de zwijgende film. In de jaren dertig tot en met vijftig wordt Jezus slechts indirect uitgebeeld. In de jaren zestig zijn films gemaakt met steeds een ander beeld van Jezus: de revolutionaire KING OF KINGS van Nicholas Ray, de radicale Matteüs-verfilming van Pasolini, de mystieke GREATEST STORY EVER TOLD van George Stevens. De musicalfilm JESUS CHRIST SUPERSTAR (1973), met een twijfelende Heiland, heeft grote invloed gehad op jongeren. In de Jezusfims van Zeffirelli en Heyman is aandacht voor de Joodse context. Niet alleen de moderne Jezusfilm van Martin Scorcese, maar ook de traditioneel-katholieke van Mel Gibson veroorzaakte grote opschudding. Ook Jezusfilms gemaakt in India en Zuid-Afrika worden besproken. Steeds is duidelijk dat ze een spiegel zijn van de cultuur waarin ze zijn ontstaan. Freek L. Bakker is sinds 2003 werkzaam als universitair docent aan het Departement Religiewetenschap en Theologie van de Universiteit Utrecht. Boeken Kunst & cultuur Alle kunst & cultuur 18-241-161, Gruting, Van<
Utrechtse studies Jezus in beeld, een studie naar zijn verschijnen op het witte doek - nieuw boek
2003, ISBN: 9789075879551
In de ¿Jezusfilm¿ treedt Jezus op als hoofdfiguur en worden een of meer evangelieverhalen direct of indirect gevolgd. In dit boek worden de twintig belangrijkste Jezusfilms uit de filmges… Meer...
In de ¿Jezusfilm¿ treedt Jezus op als hoofdfiguur en worden een of meer evangelieverhalen direct of indirect gevolgd. In dit boek worden de twintig belangrijkste Jezusfilms uit de filmgeschiedenis geanalyseerd en theologisch becommentarieerd. Omdat sommige grote invloed hadden op wat mensen denken ¿ en geloven ¿ over Jezus, hebben kerkelijke gezagsdragers elke nieuwe Jezusfilm nauwlettend gevolgd en beoordeeld. Hun aanvankelijk negatieve houding veranderde langzaam in een voorwaardelijk positieve houding. Het medium film dwong het christendom tot een nieuwe bezinning op de uitbeelding van Jezus. Maar de klassieke christologie ¿ Jezus is de zoon van God ¿ overheerst in de Jezusfilms. Zelfs in die films waarin Jezus als een mens wordt neergezet, is hij een mens tussen hemel en aarde, iemand die altijd in contact staat met de andere wereld. THE KING OF KINGS van Cecile B. DeMille domineert de periode van de zwijgende film. In de jaren dertig tot en met vijftig wordt Jezus slechts indirect uitgebeeld. In de jaren zestig zijn films gemaakt met steeds een ander beeld van Jezus: de revolutionaire KING OF KINGS van Nicholas Ray, de radicale Matteüs-verfilming van Pasolini, de mystieke GREATEST STORY EVER TOLD van George Stevens. De musicalfilm JESUS CHRIST SUPERSTAR (1973), met een twijfelende Heiland, heeft grote invloed gehad op jongeren. In de Jezusfims van Zeffirelli en Heyman is aandacht voor de Joodse context. Niet alleen de moderne Jezusfilm van Martin Scorcese, maar ook de traditioneel-katholieke van Mel Gibson veroorzaakte grote opschudding. Ook Jezusfilms gemaakt in India en Zuid-Afrika worden besproken. Steeds is duidelijk dat ze een spiegel zijn van de cultuur waarin ze zijn ontstaan. Freek L. Bakker is sinds 2003 werkzaam als universitair docent aan het Departement Religiewetenschap en Theologie van de Universiteit Utrecht. Boeken Kunst cultuur Alle kunst cultuur 18-241-161, Gruting, Van<
In de ¿Jezusfilm¿ treedt Jezus op als hoofdfiguur en worden een of meer evangelieverhalen direct of indirect gevolgd. In dit boek worden de twintig belangrijkste Jezusfilms uit de filmges… Meer...
In de ¿Jezusfilm¿ treedt Jezus op als hoofdfiguur en worden een of meer evangelieverhalen direct of indirect gevolgd. In dit boek worden de twintig belangrijkste Jezusfilms uit de filmgeschiedenis geanalyseerd en theologisch becommentarieerd. Omdat sommige grote invloed hadden op wat mensen denken ¿ en geloven ¿ over Jezus, hebben kerkelijke gezagsdragers elke nieuwe Jezusfilm nauwlettend gevolgd en beoordeeld. Hun aanvankelijk negatieve houding veranderde langzaam in een voorwaardelijk positieve houding. Het medium film dwong het christendom tot een nieuwe bezinning op de uitbeelding van Jezus. Maar de klassieke christologie ¿ Jezus is de zoon van God ¿ overheerst in de Jezusfilms. Zelfs in die films waarin Jezus als een mens wordt neergezet, is hij een mens tussen hemel en aarde, iemand die altijd in contact staat met de andere wereld. THE KING OF KINGS van Cecile B. DeMille domineert de periode van de zwijgende film. In de jaren dertig tot en met vijftig wordt Jezus slechts indirect uitgebeeld. In de jaren zestig zijn films gemaakt met steeds een ander beeld van Jezus: de revolutionaire KING OF KINGS van Nicholas Ray, de radicale Matteüs-verfilming van Pasolini, de mystieke GREATEST STORY EVER TOLD van George Stevens. De musicalfilm JESUS CHRIST SUPERSTAR (1973), met een twijfelende Heiland, heeft grote invloed gehad op jongeren. In de Jezusfims van Zeffirelli en Heyman is aandacht voor de Joodse context. Niet alleen de moderne Jezusfilm van Martin Scorcese, maar ook de traditioneel-katholieke van Mel Gibson veroorzaakte grote opschudding. Ook Jezusfilms gemaakt in India en Zuid-Afrika worden besproken. Steeds is duidelijk dat ze een spiegel zijn van de cultuur waarin ze zijn ontstaan. Freek L. Bakker is sinds 2003 werkzaam als universitair docent aan het Departement Religiewetenschap en Theologie van de Universiteit Utrecht. Studieboeken Communicatie Communicatie<
1Aangezien sommige platformen geen verzendingsvoorwaarden meedelen en deze kunnen afhangen van het land van levering, de aankoopprijs, het gewicht en de grootte van het artikel, een eventueel lidmaatschap van het platform, een rechtstreekse levering door het platform of via een derde aanbieder (Marktplaats), enz., is het mogelijk dat de door euro-boek.nl meegedeelde verzendingskosten niet overeenstemmen met deze van het aanbiedende platform.
Bibliografische gegevens van het best passende boek
Gedetalleerde informatie over het boek. - Utrechtse Studies Jezus In Beeld
EAN (ISBN-13): 9789075879551 ISBN (ISBN-10): 9075879555 pocket book Verschijningsjaar: 2003 Uitgever: Gruting, Van
Boek bevindt zich in het datenbestand sinds 2014-02-17T12:31:16+01:00 (Amsterdam) Detailpagina laatst gewijzigd op 2017-10-22T16:15:52+02:00 (Amsterdam) ISBN/EAN: 9075879555
ISBN - alternatieve schrijfwijzen: 90-75879-55-5, 978-90-75879-55-1 alternatieve schrijfwijzen en verwante zoekwoorden: Auteur van het boek: bakker, freek Titel van het boek: utrechtse