- 5 resultaten
laagste prijs: € 107,09, hoogste prijs: € 156,75, gemiddelde prijs: € 132,69
1
Scientism and Education - Emery J. Hyslop-Margison#M.  Ayaz Naseem
bestellen
bij Thalia.de
€ 139,09
verzending: € 0,001
bestellenGesponsorde link
Emery J. Hyslop-Margison#M.  Ayaz Naseem:

Scientism and Education - nieuw boek

2007, ISBN: 9781402066788

This volume offers a critical examination of the growing pressure to apply scientific principles as a means to improve education. The authors trace the ideology of scientism to the early … Meer...

Nr. 24489229. Verzendingskosten:, Sofort per Download lieferbar, DE. (EUR 0.00)
2
Scientism and Education - Emery J. Hyslop-Margison#M.  Ayaz Naseem
bestellen
bij Orellfuessli.ch
CHF 169,90
(ongeveer € 156,75)
verzending: € 16,611
bestellenGesponsorde link

Emery J. Hyslop-Margison#M.  Ayaz Naseem:

Scientism and Education - nieuw boek

2007, ISBN: 9781402066788

This volume offers a critical examination of the growing pressure to apply scientific principles as a means to improve education. The authors trace the ideology of scientism to the early … Meer...

Nr. 24489229. Verzendingskosten:, Sofort per Download lieferbar, zzgl. Versandkosten, Lieferzeiten außerhalb der Schweiz 3 bis 21 Werktage. (EUR 16.61)
3
Scientism and Education - Emery J. Hyslop-Margison; Ayaz Naseem
bestellen
bij Springer.com
€ 107,09
bestellenGesponsorde link
Emery J. Hyslop-Margison; Ayaz Naseem:
Scientism and Education - nieuw boek

ISBN: 9781402066788

We presently live in an era dominated by scientism, an ideology that believes that science (and its rationalist foundation in modern epistemology) has an undeniable primacy over all other… Meer...

new in stock. Verzendingskosten:zzgl. Versandkosten., exclusief verzendingskosten
4
bestellen
bij Orellfuessli.ch
CHF 137,90
(ongeveer € 121,45)
verzending: € 15,851
bestellenGesponsorde link
Emery J. Hyslop-Margison#Ayaz Naseem:
Scientism and Education - nieuw boek

2007, ISBN: 9781402066788

This volume offers a critical examination of the mounting pressure placed on educators to apply scientific principles to improve education. By revealing many of the epistemological proble… Meer...

  - No. 24489229. Verzendingskosten:Zzgl. Versandkosten. (EUR 15.85)
5
Scientism and Education - Emery J. Hyslop-Margison; Ayaz Naseem
bestellen
bij lehmanns.de
€ 139,09
verzending: € 0,001
bestellenGesponsorde link
Emery J. Hyslop-Margison; Ayaz Naseem:
Scientism and Education - nieuw boek

2007, ISBN: 9781402066788

Empirical Research as Neo-Liberal Ideology, eBooks, eBook Download (PDF), 2007, [PU: Springer Netherland], Springer Netherland, 2007

Verzendingskosten:Download sofort lieferbar. (EUR 0.00)

1Aangezien sommige platformen geen verzendingsvoorwaarden meedelen en deze kunnen afhangen van het land van levering, de aankoopprijs, het gewicht en de grootte van het artikel, een eventueel lidmaatschap van het platform, een rechtstreekse levering door het platform of via een derde aanbieder (Marktplaats), enz., is het mogelijk dat de door euro-boek.nl meegedeelde verzendingskosten niet overeenstemmen met deze van het aanbiedende platform.

Bibliografische gegevens van het best passende boek

Bijzonderheden over het boek

Gedetalleerde informatie over het boek. - Scientism and Education


EAN (ISBN-13): 9781402066788
ISBN (ISBN-10): 1402066783
Verschijningsjaar: 2007
Uitgever: Springer Netherland
134 Bladzijden
Taal: eng/Englisch

Boek bevindt zich in het datenbestand sinds 2008-09-13T22:57:53+02:00 (Amsterdam)
Detailpagina laatst gewijzigd op 2022-10-24T13:24:02+02:00 (Amsterdam)
ISBN/EAN: 9781402066788

ISBN - alternatieve schrijfwijzen:
1-4020-6678-3, 978-1-4020-6678-8
alternatieve schrijfwijzen en verwante zoekwoorden:
Auteur van het boek: nase, emery, hyslop


Gegevens van de uitgever

Auteur: Emery J. Hyslop-Margison
Titel: Scientism and Education - Empirical Research as Neo-Liberal Ideology
Uitgeverij: Springer; Springer Netherland
134 Bladzijden
Verschijningsjaar: 2007-10-27
Dordrecht; NL
Taal: Engels
99,00 € (DE)

EA; E107; eBook; Nonbooks, PBS / Pädagogik/Bildungswesen; Bildungswesen: Organisation und Verwaltung; Verstehen; Education research; Epistemology; Ideology; Neo-liberalism; Philosophy of social science; education; educational research; epistemological problem; knowledge; learning; quality; reason; science; university; C; Administration, Organization and Leadership; Educational Policy and Politics; Educational Philosophy; Philosophy of the Social Sciences; Epistemology; Organization and Leadership; Educational Policy and Politics; Educational Philosophy; Philosophy of the Social Sciences; Epistemology; Education; Bildungsstrategien und -politik; Pädagogik: Theorie und Philosophie; Soziale und politische Philosophie; Philosophie: Epistemologie und Erkenntnistheorie; BB

Foreword. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . vii Acknowledgements . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . xiii Authors . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . xvii 1. Introduction. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1 1.1 Chapter Preview. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6 2. Education Research . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8 2.1 Introduction . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8 2.2 The History of Empirical Research in Education . . . . . . . . . . . . . . . 11 2.3 The Major Principles of Positivism . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20 2.4 Postpositivism: A Break from Scientism? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30 2.5 Some Philosophical Criticisms of LPE . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 33 2.6 Current Context of Scientism and Education. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34 2.7 Summary . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36 3. Epistemological Problems in Social Science Research . . . . . . . . . . . . . 37 3.1 Introduction . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37 3.2 Critiques of Contemporary Social Science . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37 3.3 Structuralism: Implications for Education . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 41 3.4 Conceptual Frameworks Shape Research . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 46 3.5 Kuhn’s Scientific Paradigms . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . 49 3.6 Popper and the Concept of Falsification . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 53 3.7 Summary . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 58 4. Empirical Research in Education . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 59 4.1 Introduction . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 59 4.2 Quality Education and Assessment Practices . . . . . . . . . . . . . . . . . . 60 4.3 The Problem of Researcher Bias . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 65 4.4 Conceptual Confusion and Construct Validity. . . . . . . . . . . . . . . . . . 74 4.5 The Problem of Generalizability . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 77 4.6 Same Evidence Leads to Different Conclusions . . . . . . . . . . . . . . . . 81 4.7 The Direct Reference Theory of Language . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 83 4.8 Summary . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 86 5. Education Research as Analytic Truths . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 87 5.1 Introduction . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 87 5.2 Conceptual Confusion and Logical Tautology. . . . . . . . . . . . . . . . . . 88 5.3 The Case of Citizenship Education . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 92 5.4 Empirical Research and Teaching Methods. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 96 5.5 The Analytic Nature of Best Practice Claims . . . . . . . . . . . . . . . . . . 101 5.6 Summary . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 103 6. Empirical Research as Neo-liberal Ideology . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 105 6.1 I

Andere boeken die eventueel grote overeenkomsten met dit boek kunnen hebben:

Laatste soortgelijke boek:
9789048115761 Scientism and Education (Hyslop-Margison, Emery J.; Naseem, Ayaz)


< naar Archief...