- 5 resultaten
laagste prijs: € 133,45, hoogste prijs: € 242,88, gemiddelde prijs: € 184,55
1
The Geography of Competition: Firms, Prices, and Localization
bestellen
bij Indigo.ca
C$ 327,50
(ongeveer € 242,88)
bestellenGesponsorde link

The Geography of Competition: Firms, Prices, and Localization - nieuw boek

ISBN: 9781441956255

This book provides a comprehensive, up-to-date, and expert synthesis of location theory. What are the impacts of a firm''s geographic location on the locations of customers, suppliers, an… Meer...

new in stock. Verzendingskosten:zzgl. Versandkosten., exclusief verzendingskosten
2
The Geography of Competition: Firms, Prices, and Localization
bestellen
bij Indigo.ca
C$ 327,50
(ongeveer € 225,83)
bestellenGesponsorde link
The Geography of Competition: Firms, Prices, and Localization - nieuw boek

ISBN: 9781441956255

This book provides a comprehensive, up-to-date, and expert synthesis of location theory. What are the impacts of a firm''s geographic location on the locations of customers, suppliers, an… Meer...

new in stock. Verzendingskosten:zzgl. Versandkosten., exclusief verzendingskosten
3
The Geography of Competition - John R. Miron
bestellen
bij booklooker.de
€ 133,45
verzending: € 0,001
bestellenGesponsorde link
John R. Miron:
The Geography of Competition - eerste uitgave

2010

ISBN: 9781441956255

gebonden uitgave

[ED: Gebunden], [PU: Springer New York], Dieser Artikel ist ein Print on Demand Artikel und wird nach Ihrer Bestellung fuer Sie gedruckt. First major book on traditional location theory s… Meer...

Verzendingskosten:Versandkostenfrei, Versand nach Deutschland. (EUR 0.00) Moluna GmbH
4
bestellen
bij AbeBooks.de
€ 166,64
verzending: € 1,741
bestellenGesponsorde link
John R. Miron:
The Geography of Competition : Firms; Prices; and Localization - gebonden uitgave, pocketboek

2010, ISBN: 1441956255

[EAN: 9781441956255], Neubuch, [PU: Springer], PRINT ON DEMAND Book; New; Fast Shipping from the UK., Books

NEW BOOK. Verzendingskosten: EUR 1.74 Ria Christie Collections, Uxbridge, United Kingdom [59718070] [Rating: 5 (von 5)]
5
bestellen
bij AbeBooks.de
€ 153,97
verzending: € 8,251
bestellenGesponsorde link
Miron, John R.:
The Geography of Competition: Firms, Prices, and Localization [Hardcover ] - gebonden uitgave, pocketboek

2010, ISBN: 1441956255

[EAN: 9781441956255], Neubuch, [PU: Springer], Books

NEW BOOK. Verzendingskosten: EUR 8.25 booksXpress, Freehold, NJ, U.S.A. [71410708] [Rating: 4 (von 5)]

1Aangezien sommige platformen geen verzendingsvoorwaarden meedelen en deze kunnen afhangen van het land van levering, de aankoopprijs, het gewicht en de grootte van het artikel, een eventueel lidmaatschap van het platform, een rechtstreekse levering door het platform of via een derde aanbieder (Marktplaats), enz., is het mogelijk dat de door euro-boek.nl meegedeelde verzendingskosten niet overeenstemmen met deze van het aanbiedende platform.

Bibliografische gegevens van het best passende boek

Bijzonderheden over het boek
The Geography of Competition: Firms, Prices, and Localization

This book provides a comprehensive, up-to-date, and expert synthesis of location theory. What are the impacts of a firm's geographic location on the locations of customers, suppliers, and competitors in a market economy? How, when, and why does this result in the clustering of firms in space? When and how is society made better or worse off as a result? This book uses dozens of locational models to address aspects of these three questions. Classical location problems considered include Greenhut-Manne, Hitchcock-Koopmans, and Weber-Launhardt. The book reinterprets competitive location theory, focusing on the linkages between Walrasian price equilibrium and the localization of firms. It also demonstrates that competitive location theory offers diverse ideas about the nature of market equilibrium in geographic space and its implications for a broad range of public policies, including free trade, industrial policy, regional development, and investment in infrastructure. With an extensive bibliography and fresh, interdisciplinary approach, the book will be an invaluable reference for academics and researchers with an interest in regional science, economic geography, and urban planning, as well as policy advisors, urban planners, and consultants.

Gedetalleerde informatie over het boek. - The Geography of Competition: Firms, Prices, and Localization


EAN (ISBN-13): 9781441956255
ISBN (ISBN-10): 1441956255
Gebonden uitgave
Verschijningsjaar: 2010
Uitgever: Springer New York Core >2 >T
456 Bladzijden
Gewicht: 0,849 kg
Taal: eng/Englisch

Boek bevindt zich in het datenbestand sinds 2008-12-26T18:57:27+01:00 (Amsterdam)
Detailpagina laatst gewijzigd op 2023-06-28T01:27:16+02:00 (Amsterdam)
ISBN/EAN: 9781441956255

ISBN - alternatieve schrijfwijzen:
1-4419-5625-5, 978-1-4419-5625-5
alternatieve schrijfwijzen en verwante zoekwoorden:
Auteur van het boek: ebeling peter, miron, koopmans
Titel van het boek: competition, geography the


Gegevens van de uitgever

Auteur: John R. Miron
Titel: The Geography of Competition - Firms, Prices, and Localization
Uitgeverij: Springer; Springer US
456 Bladzijden
Verschijningsjaar: 2010-03-22
New York; NY; US
Gedrukt / Gemaakt in
Gewicht: 1,870 kg
Taal: Engels
160,49 € (DE)
164,99 € (AT)
177,00 CHF (CH)
POD
XXIV, 456 p.

BB; Industrial Organization; Hardcover, Softcover / Wirtschaft/Volkswirtschaft; Industrielle Organisation; Verstehen; Walrasian equilibrium; autarky; cluster; development; firms; geographic space; localization; location theory; regional autonomy; regional development; urban planning; landscape/regional and urban planning; Economic Policy; Economic Geography; Regional/Spatial Science; Economic Theory/Quantitative Economics/Mathematical Methods; Landscape/Regional and Urban Planning; Industrial Organization; Economic Policy; Economic Geography; Regional and Spatial Economics; Quantitative Economics; Human Geography; Wirtschaftspolitik, politische Ökonomie; Wirtschaftsgeographie; Regionalstudien / Internationale Studien; Wirtschaftstheorie und -philosophie; Humangeographie; BC; EA

The Craft of the Story Teller.- The Firm at Home and Abroad.- Logistics and Programming.- The Struggling Masses.- Arbitrage in the Grand Scheme.- Ferrying Inputs and Outputs.- What the Firm Does On-Site.- Staking Out the Firm’s Market.- The Cautious Farmer and the Local Market.- Farming for Cash.- The City and Its Hinterland.- Local Production and Consumption.

Andere boeken die eventueel grote overeenkomsten met dit boek kunnen hebben:

Laatste soortgelijke boek:
9781489983305 The Geography of Competition (Miron, John R)


< naar Archief...