- 5 resultaten
laagste prijs: € 301,18, hoogste prijs: € 390,28, gemiddelde prijs: € 335,91
1
Philosophy, Science, Education and Culture
bestellen
bij Springer.com
€ 320,99
verzending: € 0,001
bestellenGesponsorde link

Philosophy, Science, Education and Culture - nieuw boek

ISBN: 9789048169580

Currents such as epistemological and social constructivism, postmodernism, and certain forms of multiculturalism that had become fashionable within science education circles in the last d… Meer...

Nr. 978-90-481-6958-0. Verzendingskosten:Worldwide free shipping, , plus shipping costs. (EUR 0.00)
2
bestellen
bij AbeBooks.co.uk
£ 340,34
(ongeveer € 390,28)
verzending: € 6,991
bestellenGesponsorde link

Robert Nola:

Philosophy, Science, Education and Culture (Contemporary Trends and Issues in Science Education) - pocketboek

2005, ISBN: 9048169585

[EAN: 9789048169580], New book, [SC: 6.99], [PU: Springer Netherlands], 502 pages. 9.45x6.30x1.14 inches. In Stock., Books

NEW BOOK. Verzendingskosten: EUR 6.99 Revaluation Books, Exeter, United Kingdom [2134736] [Rating: 5 (of 5)]
3
bestellen
bij alibris.co.uk
£ 263,01
(ongeveer € 301,18)
bestellenGesponsorde link
Nola, Robert, and Irzik, Gurol:
Philosophy, Science, Education and Culture - pocketboek

2011

ISBN: 9789048169580

Paperback, New., 490 p. Contemporary Trends and Issues in Science Education , 28. XIV, 490 p. Intended for professional and scholarly audience., Dordrecht, [PU: Springer]

Verzendingskosten:exclusief verzendingskosten Sparks, NV, Alibris
4
bestellen
bij alibris.co.uk
£ 285,88
(ongeveer € 327,37)
bestellenGesponsorde link
Nola, Robert, and Irzik, Gürol:
Philosophy, Science, Education and Culture - pocketboek

2011, ISBN: 9789048169580

Paperback, New., Contemporary Trends and Issues in Science Education . XIV, 490 p. Intended for professional and scholarly audience., Dordrecht, [PU: Springer]

Verzendingskosten:exclusief verzendingskosten Bayonne, NJ, booksXpress
5
bestellen
bij Biblio.co.uk
$ 363,22
(ongeveer € 339,74)
verzending: € 19,641
bestellenGesponsorde link
Robert Nola, Gürol Irzik:
Philosophy, Science, Education and Culture (Contemporary Trends and Issues in Science Education) - pocketboek

2011, ISBN: 9789048169580

gebonden uitgave

Springer, 2011-01-11. Softcover reprint of hardcover 1. Paperback. Used:Good., Springer, 2011-01-11, 0

Verzendingskosten: EUR 19.64 Ergodebooks

1Aangezien sommige platformen geen verzendingsvoorwaarden meedelen en deze kunnen afhangen van het land van levering, de aankoopprijs, het gewicht en de grootte van het artikel, een eventueel lidmaatschap van het platform, een rechtstreekse levering door het platform of via een derde aanbieder (Marktplaats), enz., is het mogelijk dat de door euro-boek.nl meegedeelde verzendingskosten niet overeenstemmen met deze van het aanbiedende platform.

Bibliografische gegevens van het best passende boek

Bijzonderheden over het boek
Philosophy, Science, Education and Culture

Currents such as epistemological and social constructivism, postmodernism, and certain forms of multiculturalism that had become fashionable within science education circles in the last decades lost sight of critical inquiry as the core aim of education. In this book we develop an account of education that places critical inquiry at the core of education in general and science education in particular. Since science constitutes the paradigm example of critical inquiry, we explain the nature of science, paying particular attention to scientific methodology and scientific modeling and at the same time showing their relevance in the science classroom. We defend a universalist, rationalist, and objectivist account of science against epistemological and social constructivist views, postmodernist approaches and epistemic multiculturalist accounts.

Gedetalleerde informatie over het boek. - Philosophy, Science, Education and Culture


EAN (ISBN-13): 9789048169580
ISBN (ISBN-10): 9048169585
Gebonden uitgave
pocket book
Verschijningsjaar: 2011
Uitgever: Springer
504 Bladzijden
Gewicht: 0,795 kg
Taal: eng/Englisch

Boek bevindt zich in het datenbestand sinds 2010-10-27T11:26:24+02:00 (Amsterdam)
Detailpagina laatst gewijzigd op 2023-11-23T11:30:45+01:00 (Amsterdam)
ISBN/EAN: 9789048169580

ISBN - alternatieve schrijfwijzen:
90-481-6958-5, 978-90-481-6958-0
alternatieve schrijfwijzen en verwante zoekwoorden:
Auteur van het boek: nola
Titel van het boek: culture value, philosophy science contemporary, science education and culture


Gegevens van de uitgever

Auteur: Robert Nola; Gürol Irzik
Titel: Contemporary Trends and Issues in Science Education; Philosophy, Science, Education and Culture
Uitgeverij: Springer; Springer Netherland
490 Bladzijden
Verschijningsjaar: 2011-01-29
Dordrecht; NL
Gedrukt / Gemaakt in
Taal: Engels
320,99 € (DE)
329,99 € (AT)
354,00 CHF (CH)
POD
XIV, 490 p.

BC; Hardcover, Softcover / Pädagogik/Erwachsenenbildung; Fachspezifischer Unterricht; Verstehen; Jean-François Lyotard; Natur; constructivism; model; modeling; philosophy of science; science; Science Education; Naturwissenschaften, allgemein; BB

Belief, Learning and Education.- Knowledge, Education and Critical Inquiry.- Plato on Knowledge, and a Socratic Model of Inquiry.- Some Problems for Theories of Knowledge and Their Resolution.- Varieties of Constructivism and the Inaccessibility of Reality Argument.- The Aims of Science and Critical Inquiry.- Naive Inductivism as a Methodology in Science.- Hypothetico-Deductivism as a Methodology in Science.- Bayesian Methodology in Science.- Scientific Realism and Modelling Reality.- Sociology Versus Rationality in Science.- Lyotard,Postmodernism and Education.- Multiculturalism and Science Education.- Politics of Science and Science Education.
Develops an original theory of education which is informed by epistemology Contains a succinct account of the nature of science, scientific methodology, and scientific modeling relevant to science education Presents a detailed and incisive criticism of the most influential currents of thought that impinge on science education today such as epistemological and social constructivism, postmodernism and epistemic multiculturalism Comprehensive and up-to-date

Andere boeken die eventueel grote overeenkomsten met dit boek kunnen hebben:

Laatste soortgelijke boek:
9789048104628 Philosophy, Science, Education and Culture (Nola, Robert; Irzik, G. Rol)


< naar Archief...