- 5 resultaten
laagste prijs: € 107,99, hoogste prijs: € 142,05, gemiddelde prijs: € 123,48
1
Scientism and Education : Empirical Research as Neo-Liberal Ideology - Ayaz Naseem
bestellen
bij ZVAB.com
€ 123,04
verzending: € 0,001
bestellenGesponsorde link
Ayaz Naseem:

Scientism and Education : Empirical Research as Neo-Liberal Ideology - pocketboek

2010, ISBN: 9048176972

[EAN: 9789048176977], Neubuch, [SC: 0.0], [PU: Springer Netherlands], SEARCH; EPISTEMOLOGY; NEO-LIBERALISM; PHILOSOPHYOFSOCIALSCIENCE; EDUCATIONALRESEARCH; EPISTEMOLOGICALPROBLEM; KNOWLED… Meer...

NEW BOOK. Verzendingskosten:Versandkostenfrei. (EUR 0.00) AHA-BUCH GmbH, Einbeck, Germany [51283250] [Rating: 5 (von 5)]
2
bestellen
bij booklooker.de
€ 107,99
verzending: € 0,001
bestellenGesponsorde link

Hyslop-Margison, Emery J. Naseem, Ayaz:

Scientism and Education - pocketboek

2010, ISBN: 9789048176977

gebonden uitgave

[ED: Softcover], [PU: Springer Netherlands], This volume offers a critical examination of the mounting pressure placed on educators to apply scientific principles to improve education. By… Meer...

Verzendingskosten:Versandkostenfrei, Versand nach Deutschland. (EUR 0.00) buecher.de GmbH & Co. KG
3
Scientism and Education
bestellen
bij Averdo.com
€ 131,79
verzending: € 0,001
bestellenGesponsorde link
Scientism and Education - pocketboek

2010

ISBN: 9789048176977

gebonden uitgave

Erscheinungsdatum: 19.10.2010, Medium: Taschenbuch, Einband: Kartoniert / Broschiert, Titel: Scientism and Education, Titelzusatz: Empirical Research as Neo-Liberal Ideology, Auflage: Sof… Meer...

Nr. 71793640. Verzendingskosten:, Next Day, DE. (EUR 0.00)
4
Scientism and Education: Empirical Research as Neo-Liberal Ideology - Hyslop-Margison, Emery J. J.
bestellen
bij Amazon.de (Intern. Bücher)
€ 112,53
verzending: € 3,001
bestellenGesponsorde link
Hyslop-Margison, Emery J. J.:
Scientism and Education: Empirical Research as Neo-Liberal Ideology - pocketboek

2010, ISBN: 9789048176977

Mitwirkende: Naseem, Ayaz, Springer, Taschenbuch, Auflage: Softcover reprint of hardcover 1st ed. 2007, 152 Seiten, Publiziert: 2010-10-19T00:00:01Z, Produktgruppe: Buch, 1 kg, Erkenntnis… Meer...

Verzendingskosten:Auf Lager. Die angegebenen Versandkosten können von den tatsächlichen Kosten abweichen. (EUR 3.00) books_from_californiauk
5
Scientism and Education: Empirical Research as Neo-Liberal Ideology - Hyslop-Margison, Emery J. J.
bestellen
bij Amazon.de (Intern. Bücher)
€ 142,05
verzending: € 3,001
bestellenGesponsorde link
Hyslop-Margison, Emery J. J.:
Scientism and Education: Empirical Research as Neo-Liberal Ideology - pocketboek

2010, ISBN: 9789048176977

Mitwirkende: Naseem, Ayaz, Springer, Taschenbuch, Auflage: Softcover reprint of hardcover 1st ed. 2007, 152 Seiten, Publiziert: 2010-10-19T00:00:01Z, Produktgruppe: Buch, 1 kg, Erkenntnis… Meer...

Verzendingskosten:Die angegebenen Versandkosten können von den tatsächlichen Kosten abweichen. (EUR 3.00)

1Aangezien sommige platformen geen verzendingsvoorwaarden meedelen en deze kunnen afhangen van het land van levering, de aankoopprijs, het gewicht en de grootte van het artikel, een eventueel lidmaatschap van het platform, een rechtstreekse levering door het platform of via een derde aanbieder (Marktplaats), enz., is het mogelijk dat de door euro-boek.nl meegedeelde verzendingskosten niet overeenstemmen met deze van het aanbiedende platform.

Bibliografische gegevens van het best passende boek

Bijzonderheden over het boek
Scientism and Education: Empirical Research as Neo-Liberal Ideology

This volume offers a critical examination of the mounting pressure placed on educators to apply scientific principles to improve education. By revealing many of the epistemological problems confronted by the social sciences, including education, the authors undermine the prevailing view that a science of education is possible or desirable. Instead it proposes alternative practices to strengthen democratic learning practices.

Gedetalleerde informatie over het boek. - Scientism and Education: Empirical Research as Neo-Liberal Ideology


EAN (ISBN-13): 9789048176977
ISBN (ISBN-10): 9048176972
Gebonden uitgave
pocket book
Verschijningsjaar: 2010
Uitgever: Springer
152 Bladzijden
Gewicht: 0,240 kg
Taal: eng/Englisch

Boek bevindt zich in het datenbestand sinds 2012-11-21T03:23:45+01:00 (Amsterdam)
Detailpagina laatst gewijzigd op 2022-03-22T16:20:45+01:00 (Amsterdam)
ISBN/EAN: 9789048176977

ISBN - alternatieve schrijfwijzen:
90-481-7697-2, 978-90-481-7697-7
alternatieve schrijfwijzen en verwante zoekwoorden:
Auteur van het boek: nase, emery, hyslop
Titel van het boek: neo, liberal


Gegevens van de uitgever

Auteur: Emery J. Hyslop-Margison
Titel: Scientism and Education - Empirical Research as Neo-Liberal Ideology
Uitgeverij: Springer; Springer Netherland
134 Bladzijden
Verschijningsjaar: 2010-10-19
Dordrecht; NL
Gedrukt / Gemaakt in
Gewicht: 0,454 kg
Taal: Engels
109,99 € (DE)

BC; Administration, Organization and Leadership; Hardcover, Softcover / Pädagogik/Bildungswesen; Bildungswesen: Organisation und Verwaltung; Verstehen; Education research; Epistemology; Ideology; Neo-liberalism; Philosophy of social science; education; educational research; epistemological problem; knowledge; learning; quality; reason; science; university; Educational Policy and Politics; Educational Philosophy; Philosophy of the Social Sciences; Epistemology; Organization and Leadership; Educational Policy and Politics; Educational Philosophy; Philosophy of the Social Sciences; Epistemology; Bildungsstrategien und -politik; Pädagogik: Theorie und Philosophie; Soziale und politische Philosophie; Philosophie: Epistemologie und Erkenntnistheorie; BB

Foreword. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . vii Acknowledgements . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . xiii Authors . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . xvii 1. Introduction. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1 1.1 Chapter Preview. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6 2. Education Research . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8 2.1 Introduction . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8 2.2 The History of Empirical Research in Education . . . . . . . . . . . . . . . 11 2.3 The Major Principles of Positivism . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20 2.4 Postpositivism: A Break from Scientism? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30 2.5 Some Philosophical Criticisms of LPE . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 33 2.6 Current Context of Scientism and Education. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34 2.7 Summary . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36 3. Epistemological Problems in Social Science Research . . . . . . . . . . . . . 37 3.1 Introduction . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37 3.2 Critiques of Contemporary Social Science . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37 3.3 Structuralism: Implications for Education . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 41 3.4 Conceptual Frameworks Shape Research . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 46 3.5 Kuhn’s Scientific Paradigms . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . 49 3.6 Popper and the Concept of Falsification . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 53 3.7 Summary . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 58 4. Empirical Research in Education . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 59 4.1 Introduction . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 59 4.2 Quality Education and Assessment Practices . . . . . . . . . . . . . . . . . . 60 4.3 The Problem of Researcher Bias . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 65 4.4 Conceptual Confusion and Construct Validity. . . . . . . . . . . . . . . . . . 74 4.5 The Problem of Generalizability . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 77 4.6 Same Evidence Leads to Different Conclusions . . . . . . . . . . . . . . . . 81 4.7 The Direct Reference Theory of Language . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 83 4.8 Summary . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 86 5. Education Research as Analytic Truths . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 87 5.1 Introduction . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 87 5.2 Conceptual Confusion and Logical Tautology. . . . . . . . . . . . . . . . . . 88 5.3 The Case of Citizenship Education . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 92 5.4 Empirical Research and Teaching Methods. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 96 5.5 The Analytic Nature of Best Practice Claims . . . . . . . . . . . . . . . . . . 101 5.6 Summary . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 103 6. Empirical Research as Neo-liberal Ideology . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 105 6.1 I

Andere boeken die eventueel grote overeenkomsten met dit boek kunnen hebben:

Laatste soortgelijke boek:
9789048115761 Scientism and Education (Hyslop-Margison, Emery J.; Naseem, Ayaz)


< naar Archief...