Rembrandt, Reputation, and the Practice of Connoisseurship - nieuw boek
ISBN: 9789048503674
In deze studie wordt voor het eerst in kaart gebracht hoe aan het eind van de negentiende eeuw een begin gemaakt werd met de wetenschappelijke inventarisatie van Rembrandts schilderijen. … Meer...
In deze studie wordt voor het eerst in kaart gebracht hoe aan het eind van de negentiende eeuw een begin gemaakt werd met de wetenschappelijke inventarisatie van Rembrandts schilderijen. Tussen 1870 en 1935 verschenen de eerste catalogues raisonnes (wetenschappelijke catalogi) van Rembrandts werk, met daarin de beoordelingen van individuele kunstkenners over de authenticiteit en kwaliteit van de schilderijen. Scallen baseert zich in haar boek op de geschreven kennis van Rembrandt-specialisten als Wilhelm von Boden, Abraham Bredius, Cornelis Hofstede de Groot en Wilhelm Valentiner, die in artikelen en catalogi zijn oeuvre afbakenden en daarmee de grondslag legden voor moderne opvattingen over zijn werk. Tot op de dag van vandaag refereren wetenschappers aan de standpunten van deze kenners. Verder besteedt Scallen aandacht aan de sociale context van deze connoisseurs, die hun kennis vergaarden tijdens hun loopbanen in musea en in hun relaties met handelaren en verzamelaars. De snelle expansie van de kunstmarkt eind negentiende eeuw, de oprichting en ontwikkeling van nieuwe musea in Europa en de Verenigde Staten, en de hoogconjunctuur in privé-verzamelingen was daarop van grote invloed. Kunst & cultuur Kunst & Cultuur algemeen Kunstgeschiedenis<
Rembrandt, Reputation, and the Practice of Connoisseurship - nieuw boek
ISBN: 9789048503674
In deze studie wordt voor het eerst in kaart gebracht hoe aan het eind van de negentiende eeuw een begin gemaakt werd met de wetenschappelijke inventarisatie van Rembrandts schilderijen. … Meer...
In deze studie wordt voor het eerst in kaart gebracht hoe aan het eind van de negentiende eeuw een begin gemaakt werd met de wetenschappelijke inventarisatie van Rembrandts schilderijen. Tussen 1870 en 1935 verschenen de eerste catalogues raisonnes (wetenschappelijke catalogi) van Rembrandts werk, met daarin de beoordelingen van individuele kunstkenners over de authenticiteit en kwaliteit van de schilderijen. Scallen baseert zich in haar boek op de geschreven kennis van Rembrandt-specialisten als Wilhelm von Boden, Abraham Bredius, Cornelis Hofstede de Groot en Wilhelm Valentiner, die in artikelen en catalogi zijn oeuvre afbakenden en daarmee de grondslag legden voor moderne opvattingen over zijn werk. Tot op de dag van vandaag refereren wetenschappers aan de standpunten van deze kenners. Verder besteedt Scallen aandacht aan de sociale context van deze connoisseurs, die hun kennis vergaarden tijdens hun loopbanen in musea en in hun relaties met handelaren en verzamelaars. De snelle expansie van de kunstmarkt eind negentiende eeuw, de oprichting en ontwikkeling van nieuwe musea in Europa en de Verenigde Staten, en de hoogconjunctuur in privé-verzamelingen was daarop van grote invloed. Kunst & cultuur Kunstgeschiedenis Kunst &<
Rembrandt, Reputation, and the Practice of Connoisseurship - nieuw boek
ISBN: 9789048503674
In deze studie wordt voor het eerst in kaart gebracht hoe aan het eind van de negentiende eeuw een begin gemaakt werd met de wetenschappelijke inventarisatie van Rembrandts schilderijen. … Meer...
In deze studie wordt voor het eerst in kaart gebracht hoe aan het eind van de negentiende eeuw een begin gemaakt werd met de wetenschappelijke inventarisatie van Rembrandts schilderijen. Tussen 1870 en 1935 verschenen de eerste catalogues raisonnes (wetenschappelijke catalogi) van Rembrandts werk, met daarin de beoordelingen van individuele kunstkenners over de authenticiteit en kwaliteit van de schilderijen. Scallen baseert zich in haar boek op de geschreven kennis van Rembrandt-specialisten als Wilhelm von Boden, Abraham Bredius, Cornelis Hofstede de Groot en Wilhelm Valentiner, die in artikelen en catalogi zijn oeuvre afbakenden en daarmee de grondslag legden voor moderne opvattingen over zijn werk. Tot op de dag van vandaag refereren wetenschappers aan de standpunten van deze kenners. Verder besteedt Scallen aandacht aan de sociale context van deze connoisseurs, die hun kennis vergaarden tijdens hun loopbanen in musea en in hun relaties met handelaren en verzamelaars. De snelle expansie van de kunstmarkt eind negentiende eeuw, de oprichting en ontwikkeling van nieuwe musea in Europa en de Verenigde Staten, en de hoogconjunctuur in privé-verzamelingen was daarop van grote invloed. Kunst & cultuur Kunst & Cultuur algemeen Kunstgeschiedenis<
Rembrandt, Reputation, and the Practice of Connoisseurship - nieuw boek
ISBN: 9789048503674
In deze studie wordt voor het eerst in kaart gebracht hoe aan het eind van de negentiende eeuw een begin gemaakt werd met de wetenschappelijke inventarisatie van Rembrandts schilderijen. … Meer...
In deze studie wordt voor het eerst in kaart gebracht hoe aan het eind van de negentiende eeuw een begin gemaakt werd met de wetenschappelijke inventarisatie van Rembrandts schilderijen. Tussen 1870 en 1935 verschenen de eerste catalogues raisonnes (wetenschappelijke catalogi) van Rembrandts werk, met daarin de beoordelingen van individuele kunstkenners over de authenticiteit en kwaliteit van de schilderijen. Scallen baseert zich in haar boek op de geschreven kennis van Rembrandt-specialisten als Wilhelm von Boden, Abraham Bredius, Cornelis Hofstede de Groot en Wilhelm Valentiner, die in artikelen en catalogi zijn oeuvre afbakenden en daarmee de grondslag legden voor moderne opvattingen over zijn werk. Tot op de dag van vandaag refereren wetenschappers aan de standpunten van deze kenners. Verder besteedt Scallen aandacht aan de sociale context van deze connoisseurs, die hun kennis vergaarden tijdens hun loopbanen in musea en in hun relaties met handelaren en verzamelaars. De snelle expansie van de kunstmarkt eind negentiende eeuw, de oprichting en ontwikkeling van nieuwe musea in Europa en de Verenigde Staten, en de hoogconjunctuur in privé-verzamelingen was daarop van grote invloed. Kunst & cultuur Kunstgeschiedenis Kunst &<
1Aangezien sommige platformen geen verzendingsvoorwaarden meedelen en deze kunnen afhangen van het land van levering, de aankoopprijs, het gewicht en de grootte van het artikel, een eventueel lidmaatschap van het platform, een rechtstreekse levering door het platform of via een derde aanbieder (Marktplaats), enz., is het mogelijk dat de door euro-boek.nl meegedeelde verzendingskosten niet overeenstemmen met deze van het aanbiedende platform.
Bibliografische gegevens van het best passende boek
Gedetalleerde informatie over het boek. - Rembrandt, Reputation, and the Practice of Connoisseurship
EAN (ISBN-13): 9789048503674 Uitgever: Amsterdam University Press
Boek bevindt zich in het datenbestand sinds 2014-06-04T12:12:05+02:00 (Amsterdam) Detailpagina laatst gewijzigd op 2016-06-04T00:59:20+02:00 (Amsterdam) ISBN/EAN: 9789048503674
ISBN - alternatieve schrijfwijzen: 978-90-485-0367-4 alternatieve schrijfwijzen en verwante zoekwoorden: Titel van het boek: rembrandt, look book
Andere boeken die eventueel grote overeenkomsten met dit boek kunnen hebben: