Pollefeyt D., Hutsebaut D., Lombaerts H., De Vlieger M., Dillen A., Maex J., Smit W.,: Godsdienstonderwijs uitgedaagd. Jongeren en (inter)levensbeschouwelijke vorming in gezin en onderwijs (Instrumenta Theologica) - nieuw boek
Peeters Publishers, 2004. New. In een tijd van levensbeschouwelijke pluralisering en detraditionalisering is godsdienstige opvoeding een ernstige uitdaging. Dat geldt zowel voor godsdie… Meer...
Peeters Publishers, 2004. New. In een tijd van levensbeschouwelijke pluralisering en detraditionalisering is godsdienstige opvoeding een ernstige uitdaging. Dat geldt zowel voor godsdienstige opvoeding thuis als voor het vak rooms-katholieke godsdienst op school. Over de ervaring van godsdienstige opvoeding vandaag worden veel vragen gesteld. Worden jongeren vandaag thuis religieus opgevoed? Is er een verband tussen de geloofsattitude en de perceptie van de religieuze opvoeding thuis? Hangt gezinsbeleving samen met de visie op religie? Worden leerlingen in het godsdienstonderwijs ondersteund in hun levensbeschouwelijke identiteitsvorming? Daagt de godsdienstleerkracht jonge mensen uit om zich een gedocumenteerde en beargumenteerde visie te vormen op een levensbeschouwelijk pluraal veld? Zijn jongeren in staat het eigene van de christelijke traditie te verwoorden en kritisch te confronteren met andere religieuze tradities?Deze publicatie biedt een overzicht van de onderzoeksresultaten van een grootschalige bevraging bij 98 leerkrachten rooms-katholieke godsdienst en 1416 leerlingen ASO, BSO en TSO uit de derde graad secundair onderwijs in Vlaanderen. Printed Pages: VI-552 p., Peeters Publishers, 2004, 6<
Biblio.co.uk
A - Z Books Verzendingskosten: EUR 10.00 Details...
(*) Uitverkocht betekent dat het boek is momenteel niet beschikbaar op elk van de bijbehorende platforms we zoeken.
Pollefeyt D., Hutsebaut D., Lombaerts H., De Vlieger M., Dillen A., Maex J., Smit W.,: Godsdienstonderwijs uitgedaagd. Jongeren en (inter)levensbeschouwelijke vorming in gezin en onderwijs (Instrumenta Theologica) - nieuw boek
Peeters Publishers, 2004. New. In een tijd van levensbeschouwelijke pluralisering en detraditionalisering is godsdienstige opvoeding een ernstige uitdaging. Dat geldt zowel voor godsdie… Meer...
Peeters Publishers, 2004. New. In een tijd van levensbeschouwelijke pluralisering en detraditionalisering is godsdienstige opvoeding een ernstige uitdaging. Dat geldt zowel voor godsdienstige opvoeding thuis als voor het vak rooms-katholieke godsdienst op school. Over de ervaring van godsdienstige opvoeding vandaag worden veel vragen gesteld. Worden jongeren vandaag thuis religieus opgevoed? Is er een verband tussen de geloofsattitude en de perceptie van de religieuze opvoeding thuis? Hangt gezinsbeleving samen met de visie op religie? Worden leerlingen in het godsdienstonderwijs ondersteund in hun levensbeschouwelijke identiteitsvorming? Daagt de godsdienstleerkracht jonge mensen uit om zich een gedocumenteerde en beargumenteerde visie te vormen op een levensbeschouwelijk pluraal veld? Zijn jongeren in staat het eigene van de christelijke traditie te verwoorden en kritisch te confronteren met andere religieuze tradities?Deze publicatie biedt een overzicht van de onderzoeksresultaten van een grootschalige bevraging bij 98 leerkrachten rooms-katholieke godsdienst en 1416 leerlingen ASO, BSO en TSO uit de derde graad secundair onderwijs in Vlaanderen. Printed Pages: VI-552 p., Peeters Publishers, 2004, 6<
D. Pollefeyt, Dirk Hutsebaut, H. Lombaerts,: Godsdienstonderwijs Uitgedaagd. Jongeren En (inter)levensbeschouwelijke Vorming in Gezin En Onderwijs (Paperback) - pocketboek
[EAN: 9789042914735], Neubuch, [PU: Peeters Publishers, Belgium], Language: Dutch; Flemish. Brand new Book. In een tijd van levensbeschouwelijke pluralisering en detraditionalisering is g… Meer...
[EAN: 9789042914735], Neubuch, [PU: Peeters Publishers, Belgium], Language: Dutch; Flemish. Brand new Book. In een tijd van levensbeschouwelijke pluralisering en detraditionalisering is godsdienstige opvoeding een ernstige uitdaging. Dat geldt zowel voor godsdienstige opvoeding thuis als voor het vak rooms-katholieke godsdienst op school. Over de ervaring van godsdienstige opvoeding vandaag worden veel vragen gesteld. Worden jongeren vandaag thuis religieus opgevoed? Is er een verband tussen de geloofsattitude en de perceptie van de religieuze opvoeding thuis? Hangt gezinsbeleving samen met de visie op religie? Worden leerlingen in het godsdienstonderwijs ondersteund in hun levensbeschouwelijke identiteitsvorming? Daagt de godsdienstleerkracht jonge mensen uit om zich een gedocumenteerde en beargumenteerde visie te vormen op een levensbeschouwelijk pluraal veld? Zijn jongeren in staat het eigene van de christelijke traditie te verwoorden en kritisch te confronteren met andere religieuze tradities? Deze publicatie biedt een overzicht van de onderzoeksresultaten van een grootschalige bevraging bij 98 leerkrachten rooms-katholieke godsdienst en 1416 leerlingen ASO, BSO en TSO uit de derde graad secundair onderwijs in Vlaanderen., Books<
AbeBooks.de
Book Depository hard to find, London, United Kingdom [63688905] [Rating: 4 (von 5)] NEW BOOK. Verzendingskosten:Versandkostenfrei. (EUR 0.00) Details...
(*) Uitverkocht betekent dat het boek is momenteel niet beschikbaar op elk van de bijbehorende platforms we zoeken.
Peeters Publishers, 2004. New. In een tijd van levensbeschouwelijke pluralisering en detraditionalisering is godsdienstige opvoeding een ernstige uitdaging. Dat geldt zowel voor godsdie… Meer...
Peeters Publishers, 2004. New. In een tijd van levensbeschouwelijke pluralisering en detraditionalisering is godsdienstige opvoeding een ernstige uitdaging. Dat geldt zowel voor godsdienstige opvoeding thuis als voor het vak rooms-katholieke godsdienst op school. Over de ervaring van godsdienstige opvoeding vandaag worden veel vragen gesteld. Worden jongeren vandaag thuis religieus opgevoed? Is er een verband tussen de geloofsattitude en de perceptie van de religieuze opvoeding thuis? Hangt gezinsbeleving samen met de visie op religie? Worden leerlingen in het godsdienstonderwijs ondersteund in hun levensbeschouwelijke identiteitsvorming? Daagt de godsdienstleerkracht jonge mensen uit om zich een gedocumenteerde en beargumenteerde visie te vormen op een levensbeschouwelijk pluraal veld? Zijn jongeren in staat het eigene van de christelijke traditie te verwoorden en kritisch te confronteren met andere religieuze tradities?Deze publicatie biedt een overzicht van de onderzoeksresultaten van een grootschalige bevraging bij 98 leerkrachten rooms-katholieke godsdienst en 1416 leerlingen ASO, BSO en TSO uit de derde graad secundair onderwijs in Vlaanderen. Printed Pages: VI-552 p., Peeters Publishers, 2004, 6<
Peeters Publishers, 2004. New. In een tijd van levensbeschouwelijke pluralisering en detraditionalisering is godsdienstige opvoeding een ernstige uitdaging. Dat geldt zowel voor godsdie… Meer...
Peeters Publishers, 2004. New. In een tijd van levensbeschouwelijke pluralisering en detraditionalisering is godsdienstige opvoeding een ernstige uitdaging. Dat geldt zowel voor godsdienstige opvoeding thuis als voor het vak rooms-katholieke godsdienst op school. Over de ervaring van godsdienstige opvoeding vandaag worden veel vragen gesteld. Worden jongeren vandaag thuis religieus opgevoed? Is er een verband tussen de geloofsattitude en de perceptie van de religieuze opvoeding thuis? Hangt gezinsbeleving samen met de visie op religie? Worden leerlingen in het godsdienstonderwijs ondersteund in hun levensbeschouwelijke identiteitsvorming? Daagt de godsdienstleerkracht jonge mensen uit om zich een gedocumenteerde en beargumenteerde visie te vormen op een levensbeschouwelijk pluraal veld? Zijn jongeren in staat het eigene van de christelijke traditie te verwoorden en kritisch te confronteren met andere religieuze tradities?Deze publicatie biedt een overzicht van de onderzoeksresultaten van een grootschalige bevraging bij 98 leerkrachten rooms-katholieke godsdienst en 1416 leerlingen ASO, BSO en TSO uit de derde graad secundair onderwijs in Vlaanderen. Printed Pages: VI-552 p., Peeters Publishers, 2004, 6<
D. Pollefeyt, Dirk Hutsebaut, H. Lombaerts,: Godsdienstonderwijs Uitgedaagd. Jongeren En (inter)levensbeschouwelijke Vorming in Gezin En Onderwijs (Paperback) - pocketboek
[EAN: 9789042914735], Neubuch, [PU: Peeters Publishers, Belgium], Language: Dutch; Flemish. Brand new Book. In een tijd van levensbeschouwelijke pluralisering en detraditionalisering is g… Meer...
[EAN: 9789042914735], Neubuch, [PU: Peeters Publishers, Belgium], Language: Dutch; Flemish. Brand new Book. In een tijd van levensbeschouwelijke pluralisering en detraditionalisering is godsdienstige opvoeding een ernstige uitdaging. Dat geldt zowel voor godsdienstige opvoeding thuis als voor het vak rooms-katholieke godsdienst op school. Over de ervaring van godsdienstige opvoeding vandaag worden veel vragen gesteld. Worden jongeren vandaag thuis religieus opgevoed? Is er een verband tussen de geloofsattitude en de perceptie van de religieuze opvoeding thuis? Hangt gezinsbeleving samen met de visie op religie? Worden leerlingen in het godsdienstonderwijs ondersteund in hun levensbeschouwelijke identiteitsvorming? Daagt de godsdienstleerkracht jonge mensen uit om zich een gedocumenteerde en beargumenteerde visie te vormen op een levensbeschouwelijk pluraal veld? Zijn jongeren in staat het eigene van de christelijke traditie te verwoorden en kritisch te confronteren met andere religieuze tradities? Deze publicatie biedt een overzicht van de onderzoeksresultaten van een grootschalige bevraging bij 98 leerkrachten rooms-katholieke godsdienst en 1416 leerlingen ASO, BSO en TSO uit de derde graad secundair onderwijs in Vlaanderen., Books<
NEW BOOK. Verzendingskosten:Versandkostenfrei. (EUR 0.00) Book Depository hard to find, London, United Kingdom [63688905] [Rating: 4 (von 5)]
1Aangezien sommige platformen geen verzendingsvoorwaarden meedelen en deze kunnen afhangen van het land van levering, de aankoopprijs, het gewicht en de grootte van het artikel, een eventueel lidmaatschap van het platform, een rechtstreekse levering door het platform of via een derde aanbieder (Marktplaats), enz., is het mogelijk dat de door euro-boek.nl meegedeelde verzendingskosten niet overeenstemmen met deze van het aanbiedende platform.
Bibliografische gegevens van het best passende boek
In a time of pluralization and de-traditionalization of ways of life, religious education is a serious challenge. This holds true for religious education at home, as well as for the subject of Roman Catholic religion at school. There are many questions about experiences in today's religious education. Do young people today get a religious education? Is there a connection between attitudes towards faith and religious instruction at home? Are experiences within the family related to views on religion? Are students in religious education assisted in finding their identity? Do religious educators challenge young people to find their place in a multi-varied environment through critical thinking? Are young people able to make use of the singularity of the Christian tradition and to critically deal with other religious traditions? This publication gives an overview of the results of a survey of 98 teachers and 1416 students of Roman Catholic religion in Flanders.
Gedetalleerde informatie over het boek. - Godsdienstonderwijs Uitgedaagd. Jongeren En (Inter)Levensbeschouwelijke Vorming in Gezin En Onderwijs
EAN (ISBN-13): 9789042914735 ISBN (ISBN-10): 9042914734 pocket book Verschijningsjaar: 2004 Uitgever: PEETERS PUB 552 Bladzijden Taal: eng/Englisch
Boek bevindt zich in het datenbestand sinds 2009-03-11T15:56:19+01:00 (Amsterdam) Detailpagina laatst gewijzigd op 2021-05-12T13:33:37+02:00 (Amsterdam) ISBN/EAN: 9042914734
ISBN - alternatieve schrijfwijzen: 90-429-1473-4, 978-90-429-1473-5 alternatieve schrijfwijzen en verwante zoekwoorden: Auteur van het boek: pollefeyt, lombaert, dillen Titel van het boek: jongeren, instrumenta theologica, leven