- 5 resultaten
laagste prijs: € 0,91, hoogste prijs: € 32,50, gemiddelde prijs: € 10,87
1
American Business and Political Power : Public Opinion, Elections, and Democracy by Mark A. Smith - Mark A. Smith
bestellen
bij BetterWorldBooks.com
€ 3,98
bestellenGesponsorde link
Mark A. Smith:

American Business and Political Power : Public Opinion, Elections, and Democracy by Mark A. Smith - gebruikt boek

ISBN: 9780226764641

Most people believe that large corporations wield enormous political power when they lobby for policies as a cohesive bloc. With this controversial book, Mark A. Smith sets conventional w… Meer...

used in stock. Verzendingskosten:zzgl. Versandkosten., exclusief verzendingskosten
2
American Business and Political Power
bestellen
bij wordery.com
£ 27,99
(ongeveer € 32,50)
bestellenGesponsorde link
American Business and Political Power - nieuw boek

ISBN: 9780226764641

Most people believe that large corporations wield enormous political power when they lobby for policies as a cohesive bloc. With this controversial book, Mark A. Smith sets conventional w… Meer...

Nr. 9780226764641. Verzendingskosten:, , zzgl. Versandkosten., exclusief verzendingskosten
3
bestellen
bij Biblio.co.uk
$ 1,41
(ongeveer € 1,27)
verzending: € 6,271
bestellenGesponsorde link
Mark A. A. Smith:
American Business and Political Power: Public Opinion, Elections, and Democracy (Studies in Communication, Media, and Public Opinion) - pocketboek

ISBN: 9780226764641

University of Chicago Press. Paperback. POOR. Noticeably used book. Heavy wear to cover. Pages contain marginal notes, underlining, and or highlighting. Possible ex library copy, with a… Meer...

Verzendingskosten: EUR 6.27 Discover Books
4
bestellen
bij Biblio.co.uk
$ 1,00
(ongeveer € 0,91)
verzending: € 13,721
bestellenGesponsorde link
Mark A. Smith:
American Business and Political Power: Public Opinion, Elections, and Democracy (Studies in Communication, Media, and Public Opinion) - pocketboek

ISBN: 9780226764641

University of Chicago Press. Paperback. POOR. Noticeably used book. Heavy wear to cover. Pages contain marginal notes, underlining, and or highlighting. Possible ex library copy, with a… Meer...

Verzendingskosten: EUR 13.72 Discover Books
5
bestellen
bij ZVAB.com
€ 15,68
verzending: € 0,001
bestellenGesponsorde link
Smith, Mark A.:
American Business and Political Power: Public Opinion, Elections, and Democracy (Studies in Communication, Media, and Public Opinion): Public in Communication, Media & Public Opinion - pocketboek

2000, ISBN: 0226764648

[EAN: 9780226764641], [SC: 0.0], [PU: University of Chicago Press], Befriedigend/Good: Durchschnittlich erhaltenes Buch bzw. Schutzumschlag mit Gebrauchsspuren, aber vollständigen Seiten.… Meer...

Verzendingskosten:Versandkostenfrei. (EUR 0.00) medimops, Berlin, Germany [55410863] [Rating: 5 (von 5)]

1Aangezien sommige platformen geen verzendingsvoorwaarden meedelen en deze kunnen afhangen van het land van levering, de aankoopprijs, het gewicht en de grootte van het artikel, een eventueel lidmaatschap van het platform, een rechtstreekse levering door het platform of via een derde aanbieder (Marktplaats), enz., is het mogelijk dat de door euro-boek.nl meegedeelde verzendingskosten niet overeenstemmen met deze van het aanbiedende platform.

Bibliografische gegevens van het best passende boek

Bijzonderheden over het boek
American Business and Political Power: Public Opinion, Elections, and Democracy

Most people believe that large corporations wield enormous political power when they lobby for policies as a cohesive bloc. With this controversial book, Mark A. Smith sets conventional wisdom on its head. In a systematic analysis of postwar lawmaking, Smith reveals that business loses in legislative battles unless it has public backing. This surprising conclusion holds because the types of issues that lead businesses to band together--such as tax rates, air pollution, and product liability--also receive the most media attention. The ensuing debates give citizens the information they need to hold their representatives accountable and make elections a choice between contrasting policy programs. Rather than succumbing to corporate America, Smith argues, representatives paradoxically become more responsive to their constituents when facing a united corporate front. Corporations gain the most influence over legislation when they work with organizations such as think tanks to shape Americans' beliefs about what government should and should not do.

Gedetalleerde informatie over het boek. - American Business and Political Power: Public Opinion, Elections, and Democracy


EAN (ISBN-13): 9780226764641
ISBN (ISBN-10): 0226764648
pocket book
Verschijningsjaar: 2000
Uitgever: UNIV OF CHICAGO PR
245 Bladzijden
Gewicht: 0,354 kg
Taal: eng/Englisch

Boek bevindt zich in het datenbestand sinds 2007-03-22T19:55:58+01:00 (Amsterdam)
Detailpagina laatst gewijzigd op 2024-03-11T22:10:34+01:00 (Amsterdam)
ISBN/EAN: 0226764648

ISBN - alternatieve schrijfwijzen:
0-226-76464-8, 978-0-226-76464-1
alternatieve schrijfwijzen en verwante zoekwoorden:
Auteur van het boek: mark alan smith
Titel van het boek: public opinion and american democracy, communication power, business, political power, american studies


< naar Archief...