2010, ISBN: 9048176603
[EAN: 9789048176601], Neubuch, [SC: 0.0], [PU: Springer Netherlands], EDUCATION; GEORGE BERKELEY; IMMANUEL KANT; ISLAM; LEARNING SCIENCES; PERSONEAL TRANSFORMATION; CHARACTER; RELIGION; S… Meer...
ZVAB.com AHA-BUCH GmbH, Einbeck, Germany [51283250] [Rating: 5 (von 5)] NEW BOOK. Verzendingskosten:Versandkostenfrei. (EUR 0.00) Details... |
ISBN: 9789048176601
The chapters in this volume are all devoted to a single question: Can wisdom be taught, or at least fostered? They span many different traditions and times, which generates both probl… Meer...
BarnesandNoble.com new in stock. Verzendingskosten:zzgl. Versandkosten., exclusief verzendingskosten Details... |
2010, ISBN: 9048176603
[EAN: 9789048176601], Neubuch, [PU: Springer Netherlands], EDUCATION GEORGEBERKELEY IMMANUELKANT ISLAM LEARNINGSCIENCES PERSONEALTRANSFORMATION PLATO RELIGION SPIRITUALEXERCISES CHARACTER… Meer...
AbeBooks.de moluna, Greven, Germany [73551232] [Rating: 4 (von 5)] NEW BOOK. Verzendingskosten:Versandkostenfrei. (EUR 0.00) Details... |
2010, ISBN: 9048176603
gebonden uitgave
Softcover reprint of hardcover 1st ed. 2008 Kartoniert / Broschiert Soziologie, Pädagogik, Pädagogik: Theorie und Philosopie, Pädagogische Psychologie, Bildungssysteme und -strukturen, … Meer...
Achtung-Buecher.de MARZIES.de Buch- und Medienhandel, 14621 Schönwalde-Glien Verzendingskosten:Versandkostenfrei innerhalb der BRD. (EUR 0.00) Details... |
2010, ISBN: 9048176603
gebonden uitgave
Softcover reprint of hardcover 1st ed. 2008 Kartoniert / Broschiert Soziologie, Pädagogik, Pädagogik: Theorie und Philosophie, Pädagogische Psychologie, Bildungssysteme und -strukturen,… Meer...
Achtung-Buecher.de MARZIES.de Buch- und Medienhandel, 14621 Schönwalde-Glien Verzendingskosten:Versandkostenfrei innerhalb der BRD. (EUR 0.00) Details... |
2010, ISBN: 9048176603
[EAN: 9789048176601], Neubuch, [SC: 0.0], [PU: Springer Netherlands], EDUCATION; GEORGE BERKELEY; IMMANUEL KANT; ISLAM; LEARNING SCIENCES; PERSONEAL TRANSFORMATION; CHARACTER; RELIGION; S… Meer...
ISBN: 9789048176601
The chapters in this volume are all devoted to a single question: Can wisdom be taught, or at least fostered? They span many different traditions and times, which generates both probl… Meer...
2010
ISBN: 9048176603
[EAN: 9789048176601], Neubuch, [PU: Springer Netherlands], EDUCATION GEORGEBERKELEY IMMANUELKANT ISLAM LEARNINGSCIENCES PERSONEALTRANSFORMATION PLATO RELIGION SPIRITUALEXERCISES CHARACTER… Meer...
2010, ISBN: 9048176603
gebonden uitgave
Softcover reprint of hardcover 1st ed. 2008 Kartoniert / Broschiert Soziologie, Pädagogik, Pädagogik: Theorie und Philosopie, Pädagogische Psychologie, Bildungssysteme und -strukturen, … Meer...
2010, ISBN: 9048176603
gebonden uitgave
Softcover reprint of hardcover 1st ed. 2008 Kartoniert / Broschiert Soziologie, Pädagogik, Pädagogik: Theorie und Philosophie, Pädagogische Psychologie, Bildungssysteme und -strukturen,… Meer...
Bibliografische gegevens van het best passende boek
auteur: | |
Titel: | |
ISBN: |
Gedetalleerde informatie over het boek. - Teaching for Wisdom: Cross-cultural Perspectives on Fostering Wisdom Michel Ferrari Editor
EAN (ISBN-13): 9789048176601
ISBN (ISBN-10): 9048176603
Gebonden uitgave
pocket book
Verschijningsjaar: 2010
Uitgever: Springer Netherlands Core >1 >T
248 Bladzijden
Gewicht: 0,380 kg
Taal: eng/Englisch
Boek bevindt zich in het datenbestand sinds 2011-09-06T15:07:04+02:00 (Amsterdam)
Boek voor het laatst gevonden op 2024-12-11T15:11:21+01:00 (Amsterdam)
ISBN/EAN: 9789048176601
ISBN - alternatieve schrijfwijzen:
90-481-7660-3, 978-90-481-7660-1
alternatieve schrijfwijzen en verwante zoekwoorden:
Auteur van het boek: michel georges, ferrari
Titel van het boek: wisdom, cross cultural perspectives
Gegevens van de uitgever
Auteur: Michel Ferrari; Georges Potworowski
Titel: Teaching for Wisdom - Cross-cultural Perspectives on Fostering Wisdom
Uitgeverij: Springer; Springer Netherland
234 Bladzijden
Verschijningsjaar: 2010-10-19
Dordrecht; NL
Gedrukt / Gemaakt in
Taal: Engels
106,99 € (DE)
109,99 € (AT)
118,00 CHF (CH)
POD
XII, 234 p.
BC; Hardcover, Softcover / Philosophie/Allgemeines, Lexika; Philosophie: Epistemologie und Erkenntnistheorie; Verstehen; Education; George Berkeley; Immanuel Kant; Islam; Learning Sciences; Personeal Transformation; Plato; Religion; Spiritual Exercises; Wisdom; character; development; idea; knowledge; mind; Epistemology; Sociology of Education; Philosophy of Education; International and Comparative Education; Educational Psychology; Philosophy of Mind; Pädagogik; Soziologie; Pädagogik: Theorie und Philosophie; Bildungssysteme und -strukturen; Pädagogische Psychologie; Philosophie des Geistes; BB
Fostering Wisdom as Expertise.- Fostering Wisdom: A Psychological Perspective.- Teaching for Wisdom Through History: Infusing Wise Thinking Skills in the School Curriculum.- The Cultivation of Character Strengths.- Wisdom in Elementary School.- Master Zhu’s Wisdom.- Teaching for Wisdom as Personal Transformation.- Wisdom and Learning to Be Wise in Chinese Mahayana Buddhism.- Beginner’s Mind: Paths to the Wisdom that is Not Learned.- Ascending to Wisdom: A Christian Pedagogy.- Learning from Wise People.- The Wisdom of Plato’s Phaedo.- Can Wisdom Be Taught? Kant, Sage Philosophy, and Ethnographic Reflections from the Swahili Coast.- Conclusion.- Developing Expert and Transformative Wisdom: Can Either Be Taught in Public Schools?.- Sophia’s World: Episodes from the History of Wisdom.Emphasis of the book is on whether wisdom can be taught, not on what wisdom is Practical and personally engaging look at how people at different times and places have engaged the question of how we can learn to live a good life Gathers together a range of perspectives never before assembled within a single volume Includes scientific, philosophical, and religious perspectives on wisdom usually considered separately
Andere boeken die eventueel grote overeenkomsten met dit boek kunnen hebben:
Laatste soortgelijke boek:
9781402065316 [Teaching for Wisdom: Cross-cultural Perspectives on Fostering Wisdom] (By: Michel Ferrari) [published: November, 2008] (Michel Ferrari)
< naar Archief...