Tanja Janssen:Academisch werk in uitvoering, opleiden, onderzoek en onderwijs in de Academische Opleidingsschool Amsterdam
- gebruikt boek ISBN: 9789056296308
Niet eerder werkten de vijf partners (het Instituut voor Lerarenopleiding van de Universiteit van Amsterdam, het domein Onderwijs en Opvoeding van de Hogeschool van Amsterdam, de Open Sch… Meer...
Niet eerder werkten de vijf partners (het Instituut voor Lerarenopleiding van de Universiteit van Amsterdam, het domein Onderwijs en Opvoeding van de Hogeschool van Amsterdam, de Open Schoolgemeenschap Bijlmer, het Montessori College Oost en het Montessori Lyceum Amsterdam) onderling zo nauw met elkaar samen als in de Academische Opleidingsschool Amsterdam (AcOA). In dit boekje wordt de balans opgemaakt van vier jaar samenwerking . In deze publicatie staan de niet-tastbare producten centraal die vier jaar samenwerken in de Academische Opleidingsschool Amsterdam hebben opgeleverd. - In hoofdstuk 1 staat het opleidingsperspectief centraal. Twee schoolopleiders leggen hier uit welke invloed de Academische Opleidingsschool heeft op het opleiden van nieuwe docenten - In hoofdstuk 2 overziet Tanja Janssen het werk van de onderzoekdocenten op de drie scholen dat zij de afgelopen jaren heeft begeleid. Janssen legt uit hoe binnen de drie scholen een community of learners (leergemeenschap) ontstaat, een proces dat veel meer waard is dan het opdoen van onderzoeksvaardigheden en het doen van praktijkonderzoek. - In hoofdstuk 3 blikken twee schoolleiders en een hoogleraar in een rondetafelgesprek terug op de weg die de partners tot hier gevolgd hebben. In hun perspectief staat de vraag centraal hoe je complexe ondernemingen als die van de Academische aanjaagt, bij elkaar houdt en verankert in je onderwijs- en schoolorganisatie. Tussen de drie hoofdstukken door zijn 'portretten' opgenomen. Negen hoofdrolspelers ? vier leraren-in-opleiding, twee schoolopleiders, twee onderzoeksdocenten en één onderwijsdirecteur ? zijn gevraagd hun persoonlijke ervaringen met de Academische Opleidingsschool Amsterdam kort op papier te zetten. Het enthousiasme dat in hun bijdragen doorklinkt, over hun werk en hun werkomgeving, vormt misschien wel de beste getuigenis van het elan dat de Academische Opleidingsschool Amsterdam de afgelopen jaren heeft gegenereerd. Niet eerder werkten de vijf partners (het Instituut voor Lerarenopleiding van de Universiteit van Amsterdam, het domein Onderwijs en Opvoeding van de Hogeschool van Amsterdam, de Open Schoolgemeenschap Bijlmer, het Montessori College Oost en het Montessori Lyceum Amsterdam) onderling zo nauw met elkaar samen als in de Academische Opleidingsschool Amsterdam (AcOA). In dit boekje wordt de balans opgemaakt van vier jaar samenwerking .In deze publicatie staan de niet-tastbare producten centraal die vier jaar samenwerken in de Academische Opleidingsschool Amsterdam hebben opgeleverd.- In hoofdstuk 1 staat het opleidingsperspectief centraal. Twee schoolopleiders leggen hier uit welke invloed de Academische Opleidingsschool heeft op het opleiden van nieuwe docenten- In hoofdstuk 2 overziet Tanja Janssen het werk van de onderzoekdocenten op de drie scholen dat zij de afgelopen jaren heeft begeleid. Janssen legt uit hoe binnen de drie scholen een community of learners (leergemeenschap) ontstaat, een proces dat veel meer waard is dan het opdoen van onderzoeksvaardigheden en het doen van praktijkonderzoek.- In hoofdstuk 3 blikken twee schoolleiders en een hoogleraar in een rondetafelgesprek terug op de weg die de partners tot hier gevolgd hebben. In hun perspectief staat de vraag centraal hoe je complexe ondernemingen als die van de Academische aanjaagt, bij elkaar houdt en verankert in je onderwijs- en schoolorganisatie.Tussen de drie hoofdstukken door zijn 'portretten' opgenomen. Negen hoofdrolspelers ? vier leraren-in-opleiding, twee schoolopleiders, twee onderzoeksdocenten en één onderwijsdirecteur ? zijn gevraagd hun persoonlijke ervaringen met de Academische Opleidingsschool Amsterdam kort op papier te zetten. Het enthousiasme dat in hun bijdragen doorklinkt, over hun werk en hun werkomgeving, vormt misschien wel de beste getuigenis van het elan dat de Academische Opleidingsschool Amsterdam de afgelopen jaren heeft gegenereerd. Inhoud: Taal: nl; Bindwijze: Paperback; Aantal pagina's: 76; Illustraties: Nee; Betrokkenen: Hoofdauteur: Tanja Janssen; Hoofduitgeverij: Vossiuspers Uva; EAN: Nederlands | Paperback | 9789056296308 | 76 pagina's, Vossiuspers Uva<
| | bol.comBoekenbalie.nl Als nieuw, Op voorraad. Nu besteld, dinsdag in huis, Onbekend. Verzendingskosten:Op voorraad. Nu besteld, dinsdag in huis. (EUR 2.99) Details... |
(*) Uitverkocht betekent dat het boek is momenteel niet beschikbaar op elk van de bijbehorende platforms we zoeken.
Tanja Janssen:Academisch werk in uitvoering, opleiden, onderzoek en onderwijs in de Academische Opleidingsschool Amsterdam
- gebruikt boek 2010, ISBN: 9789056296308
Niet eerder werkten de vijf partners (het Instituut voor Lerarenopleiding van de Universiteit van Amsterdam, het domein Onderwijs en Opvoeding van de Hogeschool van Amsterdam, de Open Sch… Meer...
Niet eerder werkten de vijf partners (het Instituut voor Lerarenopleiding van de Universiteit van Amsterdam, het domein Onderwijs en Opvoeding van de Hogeschool van Amsterdam, de Open Schoolgemeenschap Bijlmer, het Montessori College Oost en het Montessori Lyceum Amsterdam) onderling zo nauw met elkaar samen als in de Academische Opleidingsschool Amsterdam (AcOA). In dit boekje wordt de balans opgemaakt van vier jaar samenwerking .In deze publicatie staan de niet-tastbare producten centraal die ..., Niet eerder werkten de vijf partners (het Instituut voor Lerarenopleiding van de Universiteit van Amsterdam, het domein Onderwijs en Opvoeding van de Hogeschool van Amsterdam, de Open Schoolgemeenschap Bijlmer, het Montessori College Oost en het Montessori Lyceum Amsterdam) onderling zo nauw met elkaar samen als in de Academische Opleidingsschool Amsterdam (AcOA). In dit boekje wordt de balans opgemaakt van vier jaar samenwerking .In deze publicatie staan de niet-tastbare producten centraal die vier jaar samenwerken in de Academische Opleidingsschool Amsterdam hebben opgeleverd.- In hoofdstuk 1 staat het opleidingsperspectief centraal. Twee schoolopleiders leggen hier uit welke invloed de Academische Opleidingsschool heeft op het opleiden van nieuwe docenten- In hoofdstuk 2 overziet Tanja Janssen het werk van de onderzoekdocenten op de drie scholen dat zij de afgelopen jaren heeft begeleid. Janssen legt uit hoe binnen de drie scholen een community of learners (leergemeenschap) ontstaat, een proces dat veel meer waard is dan het opdoen van onderzoeksvaardigheden en het doen van praktijkonderzoek.- In hoofdstuk 3 blikken twee schoolleiders en een hoogleraar in een rondetafelgesprek terug op de weg die de partners tot hier gevolgd hebben. In hun perspectief staat de vraag centraal hoe je complexe ondernemingen als die van de Academische aanjaagt, bij elkaar houdt en verankert in je onderwijs- en schoolorganisatie.Tussen de drie hoofdstukken door zijn 'portretten' opgenomen. Negen hoofdrolspelers ? vier leraren-in-opleiding, twee schoolopleiders, twee onderzoeksdocenten en één onderwijsdirecteur ? zijn gevraagd hun persoonlijke ervaringen met de Academische Opleidingsschool Amsterdam kort op papier te zetten. Het enthousiasme dat in hun bijdragen doorklinkt, over hun werk en hun werkomgeving, vormt misschien wel de beste getuigenis van het elan dat de Academische Opleidingsschool Amsterdam de afgelopen jaren heeft gegenereerd.Taal: Nederlands; Verschijningsdatum: juni 2010; Druk: 1; ISBN10: 9056296302; ISBN13: 9789056296308; , Nederlandstalig | Paperback | 2010, Onderwijs & Opvoeding, Vossiuspers Uva<
| | bol.comJan Verbruggen [8.9] Als nieuw, Particuliere verkoper Verzendingskosten:1-8 werkdagen, exclusief verzendingskosten Details... |
(*) Uitverkocht betekent dat het boek is momenteel niet beschikbaar op elk van de bijbehorende platforms we zoeken.
Tanja Janssen:Academisch werk in uitvoering, opleiden, onderzoek en onderwijs in de Academische Opleidingsschool Amsterdam
- gebruikt boek ISBN: 9789056296308
Niet eerder werkten de vijf partners (het Instituut voor Lerarenopleiding van de Universiteit van Amsterdam, het domein Onderwijs en Opvoeding van de Hogeschool van Amsterdam, de Open Sch… Meer...
Niet eerder werkten de vijf partners (het Instituut voor Lerarenopleiding van de Universiteit van Amsterdam, het domein Onderwijs en Opvoeding van de Hogeschool van Amsterdam, de Open Schoolgemeenschap Bijlmer, het Montessori College Oost en het Montessori Lyceum Amsterdam) onderling zo nauw met elkaar samen als in de Academische Opleidingsschool Amsterdam (AcOA). In dit boekje wordt de balans opgemaakt van vier jaar samenwerking .In deze publicatie staan de niet-tastbare producten centraal die ..., Niet eerder werkten de vijf partners (het Instituut voor Lerarenopleiding van de Universiteit van Amsterdam, het domein Onderwijs en Opvoeding van de Hogeschool van Amsterdam, de Open Schoolgemeenschap Bijlmer, het Montessori College Oost en het Montessori Lyceum Amsterdam) onderling zo nauw met elkaar samen als in de Academische Opleidingsschool Amsterdam (AcOA). In dit boekje wordt de balans opgemaakt van vier jaar samenwerking .In deze publicatie staan de niet-tastbare producten centraal die vier jaar samenwerken in de Academische Opleidingsschool Amsterdam hebben opgeleverd.- In hoofdstuk 1 staat het opleidingsperspectief centraal. Twee schoolopleiders leggen hier uit welke invloed de Academische Opleidingsschool heeft op het opleiden van nieuwe docenten- In hoofdstuk 2 overziet Tanja Janssen het werk van de onderzoekdocenten op de drie scholen dat zij de afgelopen jaren heeft begeleid. Janssen legt uit hoe binnen de drie scholen een community of learners (leergemeenschap) ontstaat, een proces dat veel meer waard is dan het opdoen van onderzoeksvaardigheden en het doen van praktijkonderzoek.- In hoofdstuk 3 blikken twee schoolleiders en een hoogleraar in een rondetafelgesprek terug op de weg die de partners tot hier gevolgd hebben. In hun perspectief staat de vraag centraal hoe je complexe ondernemingen als die van de Academische aanjaagt, bij elkaar houdt en verankert in je onderwijs- en schoolorganisatie.Tussen de drie hoofdstukken door zijn 'portretten' opgenomen. Negen hoofdrolspelers ? vier leraren-in-opleiding, twee schoolopleiders, twee onderzoeksdocenten en één onderwijsdirecteur ? zijn gevraagd hun persoonlijke ervaringen met de Academische Opleidingsschool Amsterdam kort op papier te zetten. Het enthousiasme dat in hun bijdragen doorklinkt, over hun werk en hun werkomgeving, vormt misschien wel de beste getuigenis van het elan dat de Academische Opleidingsschool Amsterdam de afgelopen jaren heeft gegenereerd.Taal: Nederlands; Druk: 1; ISBN10: 9056296302; ISBN13: 9789056296308; , Nederlandstalig | Paperback, Onderwijs & Opvoeding, Vossiuspers Uva<
| | bol.comJan Verbruggen [8.9] Als nieuw, Particuliere verkoper Verzendingskosten:1 - 8 dagen, exclusief verzendingskosten Details... |
(*) Uitverkocht betekent dat het boek is momenteel niet beschikbaar op elk van de bijbehorende platforms we zoeken.